Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under december 2014

Av Kvasthilda - 18 december 2014 09:00


Eget tema nr 42 Kitsch

352/365


Hittar en del kitschiga saker emellanåt. Den här tupplampan står på ett, oftast oanvänt hotellrum i Narvik. Norskarna är mycket för kitsch. Knasiga o helt galna inredningsdetaljer. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 17 december 2014 19:51


Eller kanske man ska säga skorpionkrig? Har just sett The Rock i Hercules. Vi har ingen teve o Maken är olidligt rastlös pga detta. Fick en fråga på facebook av en granne så det är inget unikt för vår lägenhet/TV. Myrkrig överallt. ComHem. Jo, men inte hit. *bah* 


"Vi åtgärdar just nu ett fel i vårt nät som påverkar digital-tv. Felet kan upplevas som att bilden fryser och berör alla kanaler. Felet beräknas vara åtgärdat: 2014-12-23 14:00."


Tjena Hyena! "Va?? Da'n före julafton??" utbrast Maken. Jo, men de pratar ju om att bilden fryser. Vi har ingen bild alls. Inte alls samma sak. Jävla Bullskit. 

O apropå bullar. Kanske går o gräver upp en bullpåse i stället. 


Lillklimpen har varit här idag o kröp upp till sin moster en stund ♥ 

Av Kvasthilda - 17 december 2014 09:00


Tema nr 41 Nektar

351/365


Det hade ju kunnat vara en av gårdagens ädla drycker - men jag gillar som sagt inte rökiga whiskysorter så det är nåt helt annat. Det är inte ens whisky, utan en IPA. En vackert bärnstensfärgad öl. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 17 december 2014 02:15


Då hopplöst det är, när man inte kan sova. O VARFÖR vill den satans Phönen alltid skriva fet ist f det??? Stavar jag fel nu beror det på att jag har glurk i ögonen. Sås.
Väntar i skrivande stund på nattens andra ledtråd i Nattjakten. Lika bra när man inte kan sova.
Nu kommer det. Nick Nolte? Eddie Murphy? Vet inte än. Uggla o 24 timmar. O nu då? Julkalender?? Brus med Luckor


Redigerat: Sista ledtråden var Tommy Nilsson med Öppna din dörr. Jodå Julkalender. Eller Adventskalender om man så vill. Så var det. Öppna 24 luckor. 


Av Kvasthilda - 16 december 2014 17:42


Var fan tog den här dagen vägen?? Egentligen borde klockan vara kring två. Inte sex! Å andra sidan, om man sitter uppe halva natten kan morgonen lätt bli jäkligt förskjuten. Fick jour inatt o bara väntade på att mobilen skulle ringa. Tyst som en mus. Men den har ringt som en tok idag. Maken har ringt vete sjutton hur många gånger bara för att jag inte svarar första gången. SÄTT PÅ LJUDET!!!! Fuck you. Slår alltid av ljudet innan jag går o lägger mig o eftersom Kråk jobbar natt har jag inte dragit på det igen. Hon vaknade medan jag bakade den där kardemummakakan jag tjatat om halva november o hela december o jag pratade med honom innan. Sen gick jag ut till brevlådan en sväng o kom in igen o då hade han ringt sex gånger, nångång mellan det jag pratade med honom till jag kom in, för Kråk kom o meddelade att han gjort just det. Ringde upp honom o BAM. Jaja. Sura då. Det var väl inget viktigt. 

Nu har jag varit ute o skottat av släpet så jag kunde slänga dit kartongerna från Ollivanders saker. Pulkan han ska få i julklapp o bilbarnstolen som ska in i min bil. O kastat glas o burkar o plast o papp. Träffade SvågerTvå vid Konka. Han hotade med att han ville låna min bil nån gång den närmaste veckan för att åka o julhandla. Han blir väl av med lastbilen. Tror det är en firmabil. *tror* Eller så rymmer han inte skinkan i den. Vet inte. 

Nähä. Ska väl gå o se ut som om jag gör nåt arbetsamt i köket kanske. 


Av Kvasthilda - 16 december 2014 09:00


Tema nr 155 Lagrad

350/365


"Ta dig en whisky mot hostan". Jo, tjena. Kollade igenom Makens lager o allt jag hittade var just lager. Eller lagrade o väldigt rökiga whiskysorter. Nej tack. En annan gemensam nämnare är, att alla är Single Malt. Ge mig gärna en tolvårig whisky - om den inte är rökig! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards