Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 januari 2015

Av Kvasthilda - 3 januari 2015 23:32


Kan inte sova. Jävla skit.

Av Kvasthilda - 3 januari 2015 10:47


Innan sista låten går ut i etern sätter jag mig o skriver årets första kryssinlägg. Väl mött! 


Vi börjar med en låt som borde ha varit med i Saltkråkan. Tyckte jag hörde Stina. Eldeman pratade om en dokumentär från julhelgen och det var ju en om Astrid. Allas vår Astrid. Fast kanske inte om den sagomamma vi alla älskar. Låten vi skulle förknippa med barn från en speciell plats sjöng Vad gör du lilla råtta


Vad nästa svar var, är dock ingen tvekan. Världens bästa servitris var nog kanske inte Lotta Engberg, men hon berättade om henne. 


Från en servitris går vi till en tecknad aktris - Betty Boop. 


No one else could - Från Melodifestivalen 2011 hör vi Sebastian


Sten & Stanley. De kunde de. De gjorde en version av Klippiga Bergen, En vanlig dag, där enligt Eldeman Malena Ivarsson gör en telefonröst. Se där. Det missade jag! 


Michola-polskan? Hmmm... Vad den än heter, spelades den av Orsa Spelmän, utan Calle idag. 


Efter det fick vi en del av ouvertyren ur Nötknäpparen. Vi plockar nöten ur kakan o lägger den i krysset. 


Så en av Eldemans vanliga, underliga dubblar. Bofinken Knut följdes av ett kort tal av Kent Finell. 


When Spirits are calling your Name, Roger Pontare sjöng sitt vinnarbidrag från Melodifestivalen 2000, på engelska. Den han tävlade med var ju på svenska o heter förstås Vindarna viskar ditt namn


3,7 miljoner tittare? Inte jag då. Såg inga Disneyfilmer i julas. Såg knappt Kalle Anka ens. Från Djungelboken hörde vi när Kaa försöker söva Mowgli, Vyss på dig.... Kaa är ju en orm - som gärna kramas... 


Då kan man ju säga att Mowgli tillhör Children of the Damned. Om Kaa hade fått sin vilja igenom. Nu blev det ju inte så. Iron Maiden


Något helt annat är Gabriellas sång med Helen Sjöholm. Regissör till filmen den var med i, Såsom i himmelenvar Kay Pollack. 


Vi slutar dagens kryssande i Mellon. Från 2013 hörde vi folkets favorit. YOHIO, många tog nog in på hans Heartbreak Hotel efter förlusten. Inte hans/deras vanliga stuk. De är normalt mycket hårdare än den låten, men I like! 


Mer än så får ni inte idag, för jag ska iväg på jobb :) Ha en härlig lördag som kanske leder till en skön söndag, med eller utan Malena! 


Av Kvasthilda - 3 januari 2015 09:00


Tema nr 77 Flätad

3/365


Eftersom Lunas bästa leksak försvann häromdagen o den inte gick att finna tog jag med mig lite ull/akrylgarn till jobbet o drog ihop två nya snoddar åt henne, meddelst flätning. När jag sen kom hem igår hade hon ju hittat sin snodd igen, men det här blir två reserver då. 


iPhonefoto 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards