Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Kvasthilda - 4 januari 2015 23:08


Idag fyller vår andra dotter år - liksom många av mina vänner på facebook. Blir alltid lika förvånad när jag ser vilka. Visst ja. Du fyller ju år idag också. O du. O du? 

Kläppen packade ihop sina saker idag för att först fara upp till byn med julklapparna o tillbringa några dagar med Lindblomman, innan de far söderut, mot Umeå igen. Snart är det tillbaks till verkligheten för dem också. Eller för henne i alla fall. Han väntgar väl ännu på nåt vettigt att göra. 

O Kråk går o är skitnervös för ett jobb hon egentligen inte vill ha. Som sagt. Hon vill inte byta arbetsplats. Hon har rotat sig däruppe i verken. Även om hon inte får fast där, just nu. Tror hon gjort sista skiftet idag. Hon var superlåg när hon kom hem idag men jag fick inte en chans att prata med henne innan hon stöp i säng. I morgon åker hon till stugan. 

E-pigan o lille Ollivander har varit här en stund. Efter att hans mormor o morbror varit hos dem o ätit lite tårta o lämnat iväg muggarna

Var så inställd igår, på att jag hade jobb ikväll. Fattar inte varför. Kom hem i ottan. Långt före tidtabellen. Sov när min ankomsttid var inne! O insåg att så bra får vi det aldrig efter första juli. Never. Ever. Fy fan. 

Hur som haver. Har förstås inget jobb - då jag har Fp i morgon. Kan ju inte åka till Narvik ikväll då. Går ju inte. Det var skönt. Tog med mig pigan hem o käkade lite orre i stället. Stekt orre med potatisgratäng. Inte samma som ICA har. Tror jag. Tittade inte ens på förpackningen! Tror gubben for på COOP o då kan det ju inte vara samma. Men de smakade snarlikt. Mandel med västerbottensost o en del vitlök. Mumma! 

Sonen ankom byn utan problem. Eller tja. Han ankom i alla fall o skickade ett mess till sin mor. 

Nä. Om man skulle krypa under täcket då, så man vaknar innan Kråk sticker i morrn. 


Av Kvasthilda - 4 januari 2015 09:00


Tema nr 28 Borst

4/365


Skulle ha varit till att spetsa glöggen, men den förblev osprättad...



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 4 januari 2015 04:05


Apjävlatrött. Sur. Deppig.
Allt suger just nu. Allt.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards