Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 januari 2015

Av Kvasthilda - 13 januari 2015 09:00


Eget tema nr 2 Efterlängtad

13/365


Igår hände det. Solen är tillbaks! Tyvärr fick jag inte se den själv, då den aldrig steg upp ovanför kanten på gruvberget, men jag anar den bakom molnen och diset i vinterkylan. Härligt. Då vet vi att vi är på väg åt rätt håll. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 13 januari 2015 08:57


Då var julen officiellt slut igen då. Men nä. Våga vägra julslut! Uff. Vår gran står kvar än. Den står där i ett mörkt hörn och ger oss lite ljus o värme i värsta vinterköldveckan. Tänkte tömma den på julkulor och sån't men lämna ljusen. Än har jag inte kommit mig för. Tycker inte om att ta bort julen. För mig är det varmt o gött o vintermys. Må vara att solen hittat tillbaks till oss, men än dröjer det innan man känner att dagarna blir längre o ljusare. I Morgonprogrammet pratar de om tomtar o granar. Har varit ett särdeles bra granår i år. Eller kanske förra året då, om man ska vara petig? Vi har plastgran så jag har inte en susning. De få skogsgranar jag sett till salu var då en skam för stammen. O tomten som sålde dem ville att vi skulle ge honom ett bud så han blev av med dem :) Kanske det sålts minikungsgranar på andra håll? Har inte haft en riktig gran sen vi bodde i Dalarna. Köpte den här innan vi flyttade därifrån, så den har hängt med ett tag. Men om man nu får tro Anton o Tova, barrar årets riktiga granar mindre än vad min plastgran gör! O katterna har decimerat barrmängden något också. Än hänger den med! Ser lite luggsliten ut i år, men grenarna har inte blivit ordentligt fixade sen julklapparna försvann. Nåja. Lite liv i plasten i alla fall. 

jul

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards