Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 14 januari 2015

Av Kvasthilda - 14 januari 2015 09:00


Tema nr 331 Upplysning

14/365


Tjugondag Knut har passerat o julen är slut. En sista julbild då. Kanske. Tills nästa gång. Fast julen varar än till påska så vi får väl se :) 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 14 januari 2015 08:57


Den ligger där som en tung o otymplig boll. Nånstans under hjärteroten. En klump som vrider runt i mage o sträcker ut sina tentakler till hjärnan o alla spöken som härjar runt där. Jag missar det där mötet nästa vecka o det är fan inte kul. Åsså har vi våra egna domedagsprofeter som inte hjälper saken, fast jag borde inte lyssna på dem, då de alltid kommer med dessa profetior. Eller antydningar. Eller halvsanningar. Eller.. ja. Nånting. 

Nu har kaffet puttrat färdigt o jag ska gå o ta mig en kopp. Vete sjutton om man får nåt på det där mötet idag. Lät inte så på de som var där igår. Eller så kanske det är det enda vi får? Det får tiden utvisa. Jag går på kollektivet. Vårt kollektiv. Blir det ja så blir det ja. Blir det nej så vete fan vad som sker. *huff* 


Av Kvasthilda - 14 januari 2015 00:14


Lyckodrycker.... Råkade kasta en blick på sidpanelen - o en av få gadgets som fortfarande fungerar. Windows egen klocka och den nedladdade almanackan jag gillar. Inga vädergadgets, inga valutagadgets som jag har haft på skärmen i flera herrans år. Nä, ingen av dem fungerar med nya uppdateringar. Men den här funkar. 


O på Återbruka mera! på Facebook fick folk spader för att en kvinna tapetserat en fondvägg i sonens rum med sidor ur en Harry Potter-bok hon köpt på Myrorna eller nåt. Say what?? Hur kan man gnälla över sidor urrivna ur en begagnad bok som tryckts i  en helsikes massa tusen exemplar?? Snorgärs. 


Vaddå lyckodryck? Jamenvaddåååå? Den heter ju Felix Felicius. 

Kan behöva lite sån't idag o de närmaste veckorna o halvåret.... Möte med ÄllKå i morrn. Undrar hur många vi blir? Idag var det nästan tjugo förare - o vi är 32 med IORE-kompetens...Mötet tog tre timmar enligt källa. I morrn blir det väl tio minuter. O jag insåg just att jag missar det viktigaste mötet av alla jag någonsin borde vara med på. Vårt eget fackmöte. Jobbet gick emellan. Igen. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards