Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 16 januari 2015

dagvill

Av Kvasthilda - 16 januari 2015 20:30


Fan jag var inställd på att det var torsdag idag. Varför det? Antgaligen för att jag har jobbhelg men fridag idag o en sån där irriterande B-dag i morron. 8-1512. För, har de ringt? Nå inte. Bara de skriver in jour på mig så det inte blir en "obetald" dag. De är inte riktigt att lita på "de där nya". Nä, man må ha varit mer än oerhört irriterad på T o I genom åren, men man har i alla fall fått veta vad man ska göra, oftast. Nåväl. Vi får se. 

Februari gav också en flock B-n i schemat, men inte lika många som i januari. O mammasystrarna är snart tillbaks i trafik igen :) 

Har haft Herr Ollivander o hans mor här idag. Gossebarnet är väldigt rastlös. Dampunge säger mamma. Jodå. Han är fullt frisk. Överallt samtidigt. O "kicke" ska klappas. Eller dras i. De som säger aooo. De är inte lika imponerade så de smiter helst undan. 

Förutom det, hänger en stjärna och en ring och står en adventsstake, kvar i fönstren. Två av dem i samma. Hahhahahaa. Ljusringen får hänga kvar i köket ett tag till. Jodå, solen är tillbaks igen men det är fortfarande korta dagar så jag behåller det lilla ljus jag kan. Det är det något av tråkigaste jag vet - att plocka undan julen. Tråkigt för att julen för mig, är varm o go. Ombonande. Mysigt. Å andra sidan kan vår lägenhet aldrig kännas som tråkig o kall med alla jävla grejer som är överallt. Nä. Det sa jag inte. Inte alls.

O Kråk har fått jobb!! Hon fick papperen igår. Anställningsavtal, Tillsvidareanställning. Men med den stora reservationen att företaget bestämmer var o var hon ska jobba. Dvs var i firman och vilken del av firman. Kan lika gärna bli Vitåfors eller Svappavaara men troligast nån plats i Kiruna. Tror hon kände sig lite bättre efter intervjun idag. Eller mer lärakännasnacket. Helst vill hon ju vara uppe i verken men de har snart ingen plats kvar för henne. Är om nån går i pension då, men det är nån före henne i kön. Fast nu är hon ju innanför grindarna på riktigt, så då finns kanske en annan chans till att göra det hon vill. Ungefär som vi. *blaah* 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards