Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 januari 2015

Av Kvasthilda - 27 januari 2015 22:02


Du får en kille med dig idag.
En av ÄllKåeleverna?
Ingen aning.
Nähä. Men jo. Så var det.
Åkte ju ut på jouren. Förstås. Lugnt skift. Tidiga KOS. Sitter på hotellet nu. Annars hade man inte ens börjat. Ingen hotellbokning på vårt tåg men jag frågade Psf o "ja, det förutsätter jag". Glömde kolla planen för överliggningen när jag kom på jobbet. Fastnade i en massa IM o IF som ska kvittas, vilket jag får göra nästa gång jag kommer dit. Blev lite ont om tid. Kan ju lika gärna ha varit lägenheten på PH. Äh. Inte mitt problem. Frågade ju i alla fall men de har ju noll koll.

Av Kvasthilda - 27 januari 2015 15:51


Varför ringer de på förmidda'n när jag börjar 1600?? Ingen koll som vanligt. 

Körde Kråk till jobbet o for förbi Kumla en sväng för att kolla turlistan. Jodå, Nattjour. TaxiMyxi, då kan jag släppa det. 

Åkte upp o hälsade på barnbarnet en sväng. Han blev ju avbruten mitt i inskolningen. Feber o snor. Måste vara feberfri en dag, innan han får återvända till dagis. Bök o stök. Men peppar peppar. Inga vattkoppor än? Det går på hans dagis o de fick besöksförbud hos oss. Rädd att Makens bältros skulle blossa upp igen o det smittar ju som mest under inkubationstiden. O kanske med öppna koppor. Får se om han har vattkoppor det lilal livet. Som om han inte haft nog med kliande besvär under sin babytid. Det lilla livet. Men han var glad idag, om än väldigt snorig. Gav honom en påse o jag sa "Gå till mamma". Hahahhahahaaa. Busunge. Inte det. Han gick fram o tillbaks med påsen o gick till slut till sin far som kikade lite snabbt. Plötsligt var det två påsar. En att bära o en att släpa. Fram o tillbaks. Köpte lite kläder åt gossen. Dagispersonalen vill ha byxor o tröja på barnen för de byter blöja stående. FInns knappt tröjor att uppbringa i den storleken. Bodysar slutar vid 74/80 och tröjor börjar vid 80/86. De är för stora! Visserligen kan man vika upp ärmar men det är jäkligt irro.

Ahhhh. Där for tjejerna iväg. Två av kollegorna som varit mammalediga. Första tågturen! 

Jour om några minuter. Har dragit på ljudet. FÖRE fyra.... wow. Har slängt en fryspizza i ugnen o väntar på att den ska bli klar. Kanske skulle slänga på en panna kaffe också. Termosen står bredvid mig o irriterar med sitt halvpysande. 

O där ringde klockan - jouren börjar. *huff* 


Av Kvasthilda - 27 januari 2015 09:00


Tema nr 154 Kronblad

27/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards