Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 31 januari 2015

Melodikrysset v5, 2015

Av Kvasthilda - 31 januari 2015 10:03


Förbereder dagens kryss när jingeln går igång. Hur har vi hunnit till kryss nummer fem? Helt galet. O kaffet smakar apa. Mest för att det hunnit kallna. Nä. Sätt igång nu. 


Jo, vi går på musikal. Lyssnar på Tomorrow med den lilla, rödhåriga yrhättan Annie

The sun will come out tomorrow

So you gotta hang on
'til tomorrow, come what may!
Tomorrow, tomorrow, I love ya, tomorrow
You're always a day away!

Annie spelades här av Amy Diamond. 


Så lite glunt på det. Gluntarna är ett studentpåhitt skrivet av Gunnar Wennerberg på 1800-talet eller så. Han dog ju 1901. 


Det är en egen värld det. Om Världen utanför sjöng Magnus Carlsson tillsammans med Barbados en gång i tiden. 

Världen utanför, vad bryr vi oss om den
Ingen ser och hör, i våran värld, nu och här
Världen utanför är ingenting för oss
Vad alla andra gör är deras sak, deras värld
Världen utanför


Sen tog det lite stopp. Opera. Nå, får ta det sen... Eller inte. Tittade fel i kryssplanen... Madame Butterfly, precis som min första instinkt sa mig. Jag tittade på lodrätt 3 o kunde för mitt liv inte få in Madame aller Madama där :) 


Let's Do the Hully Gully Twist - den spelades alltså som signatur till Tio i Topp? Så la Eldeman till signaturen ur Rally. Humorprogram i P3 - nja, jag är väl inte helt kompatibel med deras humor. P3s alltså. Sådär rent allmänt. 


Vem var den svenska klassikerkompositören? Lars-Erik Larsson? LEL alltså? Inte LOL. Kan det ha varit Pastoralsviten som spelades? Är det en romans? 


Men romantisk, det kan Cher vara. The Choop Choop Song - eller då It's in his Kiss heter en av alla hennes hitlåtar. 


Ballader och oförskämdheter. Kan vara ett passande namn på Cornelis debutskiva från 1964. Jämngammalt med mig! Balladen om Fredrik Åkare spelades - o försök googla den utan att hitta den söta Fröken Cecilia Lind som bihang du! Men nu var det ju faktiskt ingen av dem vi sökte, utan Polaren Per


Bryan Ferry. Det var ett tag sen! Trodde han hade en "ny" låt men det var från ett äldre album, nåja 2010 i alla fall, Olympia. Låten heter You can Dance


Svensk Ramelorkester spelade om alla de där yttiga o pyttiga detaljerna som gör'et. Dom små, små detaljerna. Ding Dong säger klockan. Eller uret då. Ur led är tiden. 


Sen något kanske otippat. Eller inte. O, Sole Mio framfördes av en liten man med ganska stor röst :) Fina Calle. Vilken Calle? Jo Calle - Moraeus. Inga hemlandstoner idag. 


Åsså slutade det i en mardröm. Du är min man. Nu går jag o kräks lite innan jag drar på jobbet. *isch* 


Nästa gång har vi ny månad! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:41

Jahapps. Får se om det blir att lösa krysset idag. De har stora tekniska problem på Sveriges Radio idag och inget laddar som det ska. Just nu lyssnar jag på P4 men jag har inte laddat om just den sidan. Rätt vad det är kraschar det väl och jag hör in...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:00


  Tema nr 297 Stubbe 111/366   "Visst är man lite fånig" sa grannen när hon la en hatt på en stubbe i höstas och dekorerade den med lite rönnkvistar. "Fånig får man visst vara", svarade jag då. Den är jättegullig med den lite trötta hatten ov...

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards