Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 februari 2015

Av Kvasthilda - 5 februari 2015 12:52


Min bror har skaffat ett facebookkonto. Min Golfbror! Va?!?? Att SysterYster har ett, var också en stor WOW-upplevelse men hon frekventerar inte sidan så ofta... men att mina goa storebror också joinat världens största träffpunkt är fantastiskt. Så kul! O han har TVÅ konton av nån jäkla anledning. Det ena består nog mest av hans bandypolare. O apropå bandy.... En av de första kommentarena på hans sida var Grattis till vinsten... ehhh va?? Han har inte spelat bandy på tusen år. Fast det har de ju. Veteran-SM har just avslutats o Falu BS knep guldplaketten. Pokalen. Äran. Whatever. Kul! 


Lite gråare i hår o skägg än när det begav sig: 

Foto: Privat (från DT)

 

Dalarnas tidningar

Motala Vadstena Tidning


SysterYster sa att, Fan, nu kanske man måste börja titta in där emellanåt. Eller nja. Inte riktigt med de orden. Hon svär sällan. Till skillnad mot sin storasyster som har ett språk som en borstbindare. Finns det såna idag? Sotare finns ju, så det borde ju finnas nån typ av bortsbindare fortfarande. Fast det kanske är mekaniskt. Man skulle ha frågat Hjärnkontoret! 


O apropå hjärnkontoret. Min hjärna slog en liten volt idag... Fick lite skrämselhicka idag. Min mobil hade ringt - pappas hemnummer. Ringde. Upptaget... Då började det bullra i hallen när jobbmobben snurrade runt o tog i dalahästskålen i porslin som står där. Var övertygad om att nåt hänt. Väntade en stund till o ringde upp dem igen. Nä, var ingen fara. Bara mamma som var surrasugen o ville passa på, medan pappsen var ute på sin dagliga promenad. Hon ville veta hur jag mådde efter vårt senaste samtal, när jag var oerhört låg över bytet av arbetsgivare o osäkerheten inför det i sommar. Nädå. Allt är OK nu. 


Ikväll har jag ett tåg, som enligt uppgift är återanordnat hela februari men har haft ett "Okänt" nummer som ringt i ogjort ärende på förmiddagen. Kollade upp turen o det verkar vara inställt. Nu vet jag inte om det var det de skulle meddela eller, om det har med B-dagarna nästa vecka att göra. Hur som haver, börjar jag inte jobba förrän vid halvfemtiden. Blir väl jour då, om ingen är sjukskriven - det går ju en del skit nu, magsjukor o influensa o vattkoppor o guvetvad. Nä. Uff. Krya Krya på alla sjuka! 

Av Kvasthilda - 5 februari 2015 09:00


Tema nr 277 Spade

36/365


Nä, med en spade kommer man inte långt i detta vinterväder. Antar att spadar o snöskyfflar jobbat hårt i stora delar av landet såhär långt i år!  

 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards