Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 februari 2015

Av Kvasthilda - 8 februari 2015 22:08


All den där snön som Ole fick för sig att städa bort igår kommer nu ner igen. Det vräker ner. Två mötesplatser efter de spår jag vistas efter ikväll/inatt. Antagligen vänder jag hem igen direkt. Eller njae. Inte så på minuten. De måste ju lasta å väga mitt tåg först :) Men fördelen med de mötesplatser som finnas är att de lätta att stanna vid eller på. Den ena ryms jag på, inte den andra. Åsså ska det enligt uppgift finnas plats på Övre Sjb när jag kommer upp till Kiruna igen. Kanoners. Så länge det står Green Cargo på uniformen funkar det att göra så. Å andra sidan, skulle det nu stå LK på brallorna o jackan hade jag inte suttit här. Då lämnas Vitåkörningarna över till Gällivareborna. Som fortfarande har Green Cargo på uniformen när vi byter. Ja, himlars. 


Mellon är igång igen. O jätteskrällarna gick ju vidare till Globen. Not. Kan inte ha varit många odds på den vadslagningen. Eric Saade o Jessica Andersson o en massa okändisar. Vem går vidare? Ja, inte Richard Söderberg i alla fall. Inte ens till Andra Chansen. Han o hans kompis vad hon då hette kom femma i tävlingen. De gick vidare till omgång två men rykte sen. O vaddå Polly o Molly o vafanhonnuhette? Gollum sa kussen. Mowahahahhaaaaa. Dolly förstås. Polly vill ha kex. *jösses* Nä, då gillar jag fan så mycket mer den andra lilla dockan - när han då klär sig som en sådan, vilket inte är alltför ofta. YOHIO förstås. Visual Rock, eller vad kallas det? Anime. Japanskt. Nåt. Söt är han i alla fall. 

Ingen teve här. Det är inget jävla vilorum eller va sjutton han sa, Döskalleapan. Vi skulle inte ens få en kaffemaskin. Den finns. O en radio som står o låter dygnet runt 24/7, 365 dagar om året. 


Just det. 500 dagar om året. Tomas Ledin. Han kommer till Kirunafestivalen!!!! Yaayyyyyyyyy! Han var ju med i Så mycket bättre förra året! Eller var det året före det tillome? De brukar ju dra dit Mellovinnare o lösryckta deltagare - åsså de som är med i Så mycket bättre. Ett tag, även såna det gick bra för i IDOL. Får väl kanske se det lilla yrvädret i sommar. Lisa.

Men Tomas. Såå härligt! 


Glömde min mobilladdare hemma. Klanskalle. Får bara hoppas radion funker på hemvägen också då. Om jag nu har samma lok med mig. Fast det betyder ju inget då jag kör i andra änden. Ett helt annat lok. Faktiskt. På nervägen fungerade det utmärkt. Hela vägen. Även om jag fick bråka lite för att få bort de norska kanalerna. Ibland ligger de på olika FM-band. Vore enkelt om alla loken hade samma, för det första typ av radio, men även samma funktioner o enkelhet att bara byta från FM1 till FM2 för att hoppa mellan svenska o norska kanaler. Inte alltid så enkelt nej. 


Nä, spola i sig lite kaffe o ta en lutare kanske. Sovit så länge idag att man nästan skämdes när man vaknade. O bra betalt på det. Sov längre än jag brukar i vanliga fall - o då la jag mig ett par timmar tidigare på det! Nä, sätter mig o läser en stund i stället. Om jag kan koppla bort det där Gällivareradiosvamlet. Eller om det är P3. Nej. Nån lokalradio. De har ju kändisar som jobbar där, Gv-kollegorna. Eller haft i alla fall. Så får det bli. 


Av Kvasthilda - 8 februari 2015 15:21


Banan är fortfarande stängd. Lite att ta reda på efter Ole. VR har mycket att göra idag. Har kollegor som står lite här o där med sina godståg. Kommer ju ingenstans. 

Men tills mitt skift börjar ska det nog vara rensat o klart idag. Lätttjänade pengar igår, Fast det är ju klart. Man gav sig ju ut med fara för liv o lem en stund där. Tur att jag hittade till bilen från loket. Bad CTC att skicka ut en kille men att han skulle slippa köra runt hela bangårn - så skulle jag möta upp honom på andra sidan. Hittade honom aldrig så jag ringde upp terminalen o sa att jag var där jag skulle. Spännande att ta sig över när man hade NOLL sikt. 

Strömmen gick ju medan jag stod där, innan jag skulle åka. Klokt beslut att inte köra tåg inatt. De hade ett spår på KIA o där stod redan ett tåg. O sen blev det ju värre. Kändes inte sådär jättekul att dra iväg med tomburkar i den vinden. Last är en annan sak för de står nog på spåret men annars? Njae. Om det tillome drar i en IORE när man står still. *rys* Ingen lekstuga den där vinden han kom flygandes med, Ole. 


svart dvärg


Men idag är en annan dag o det blir säkert jobb. Nån gång under kvällen i alla fall. 

Av Kvasthilda - 8 februari 2015 09:00


Tema nr 23 Blåsigt

39/365


Vindstruten står rakt ut. Det blåser rätt friskt i fjällen den här natten.


Redigerat: 

O som det blåste igår. Ole var obarmhärtig mot fjäll och stad. Vindarna i bild var inget i jämförelse. 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards