Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 februari 2015

Av Kvasthilda - 24 februari 2015 12:11


Det är så kul när folk håller mig på tå :) Dagens 365 var fördaterad och tänkt att ligga på en annan dag än den hamnade - dock insåg jag sen att mina foton inte riktigt höll måttet o jag stuvade om lite i listan - som vanligt. O då hamnade det på en annan dag o texten blev helt fel! Det har gnagt i bakhuvudet några dagar men jag har inte kommit ihåg att faktiskt gå in o se om jag hade ändrat det där - vilket jag givetvis INTE hade gjort. Hahahahahahaaa. Men nu ska det vara rätt. VM är inte slut än. Inte på långa vägar. Förhoppningsvis finns det några fina medaljer kvar med blågula namn på. Inte rödblå - som hela jävla VM går i. Allt är rött o blått.


Det var ett himla hallå före VM för att de officiella VM-souvenirerna, mössor o halsdukar o sån't, var stickade i rött o blått garn. Men Hallå! Nog för att norskarna är helt outstanding i längdskidåkningen. Det betyder väl för sjutton inte att vi måste böja oss o göra kläder i deras färger?? Nä, hellre vita mössor med mönster i blått o gult. Svenska dräkterna är ju vita sedan många år. Ser ni nåt blågult är det Ukraina. 

De fick göra nya mössor helt enkelt. Jag menar. Koppargruvan? Rödfärg, ja, men varför i hela friden blanda in blått - om man inte dessutom lägger till gult? Den blå kepsen har den blå färgen från svenska flaggan. Himmelsblått. 


Att hästen är faluröd med blå o vita mönster är HELT OK, för Faluröda Dalahästar är något accepterat. Att sen hela VM-flaggan o logon är samma röda med himmelsblå o vita färger... ja det må vara, men KLÄDERNA..?? Heja Norge! 

 Nä, nån ordning får det vara. 

Av Kvasthilda - 24 februari 2015 09:00


Eget tema nr 11 Guldglans

55/365


Det är några dagar kvar än av skid-VM i Falun. Hur många medaljer får vi? Ingen aning i skrivande stund. Kan väl ingen sia om. Egentligen. Charlotte kämpade bra på 15 km men mjölksyran slog till när Duracellkaninen Johaug drog irån i sista Mördarbacken. Galet. Norskarna har verkligen guldglans. Å andra sidan är det väl det enda de gör bra i sportvärlden. Skidor kan de. Idag kör Kalla igen. Heja Heja! 


Vad gäller dagens foto, det var lite svårt att fånga skärpan i guldglansen när björkarna står mellan mig och LK-kontoret på andra sidan sjön. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards