Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 februari 2015

Av Kvasthilda - 25 februari 2015 23:45


Att vara lokförare är inte alltid en dans på rosor. Igår natt hände för tredje gången att någon jag känner väl blev inblandad i en olycka. En svår olycka. Med fatal utgång. Den första hade inget med själva påkörningen att göra men de hörde när det hände. Den andra och tredje gången var de jag känner direkt inblandade som förare av tåget. Fy för den lede. Många kramar och styrka till dem. Den ena har hämtat sig bra efter sin olycka - o sen hände det honom igen. Inte med samma utgång men det hade mycket väl kunnat bli så när tre korkade ungdomar leker chicken race med tåget. Idi-jävla-oter!!!! De fattar inte att det sitter en människa av kött och blod, full av känslor, innanför fönstren på loket som framför tågen. 2,2 meter. Säkerhetsgränsen. Två komma två meter. Håll er undan för helvete. Älgar och renar kan vara svåra att få att fatta, men de där djuren på två ben med skolning och utbildning. Hade man hoppats... 

 

Men för att prata om nåt helt annat. Ännu ett guld till Sverige! HEJJJJJJA OSS!!! Gårdagen var sinnessjuk med Kallas utklassning på en mil o drygt fyrtio sekunders försprång. Jonas Olsson vann med fjorton eller nåt idag, på en o en halv mil. Heja BlåGult! 

 

Av Kvasthilda - 25 februari 2015 09:00


Tema nr 244 Riskområde

56/365


Jag befinner mig nästan dagligen i ett riskområde. Man får inte vistas närmare järnvägen än 2,2 meter om man inte hör hemma där. Givetvis gäller inte detta övergångar av olika slag men där ingen sådan finns, får man inte vara i närheten av spåren. Här sitter jag i mitt lok o kikar ut genom fönstret på en driftplats när jag ser blinkande ljus ute på väg E10. Vad är det som händer? Efter en stund hör jag Trafiken som smiter emellan i radion, med ett meddelande. En lastbil har halkat av vägen i snöstormen o försök att bärga densamma pågår. Efter ett tag blev köerna så långa att bärgaren var tvungen att flytta sig för att släppa förbi lite trafik. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards