Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 25 februari 2015

lite upp o lite ner

Av Kvasthilda - 25 februari 2015 23:45


Att vara lokförare är inte alltid en dans på rosor. Igår natt hände för tredje gången att någon jag känner väl blev inblandad i en olycka. En svår olycka. Med fatal utgång. Den första hade inget med själva påkörningen att göra men de hörde när det hände. Den andra och tredje gången var de jag känner direkt inblandade som förare av tåget. Fy för den lede. Många kramar och styrka till dem. Den ena har hämtat sig bra efter sin olycka - o sen hände det honom igen. Inte med samma utgång men det hade mycket väl kunnat bli så när tre korkade ungdomar leker chicken race med tåget. Idi-jävla-oter!!!! De fattar inte att det sitter en människa av kött och blod, full av känslor, innanför fönstren på loket som framför tågen. 2,2 meter. Säkerhetsgränsen. Två komma två meter. Håll er undan för helvete. Älgar och renar kan vara svåra att få att fatta, men de där djuren på två ben med skolning och utbildning. Hade man hoppats... 

 

Men för att prata om nåt helt annat. Ännu ett guld till Sverige! HEJJJJJJA OSS!!! Gårdagen var sinnessjuk med Kallas utklassning på en mil o drygt fyrtio sekunders försprång. Jonas Olsson vann med fjorton eller nåt idag, på en o en halv mil. Heja BlåGult! 

 

 
 
Ingen bild

Jag

26 februari 2015 11:30

skickar varma styrkekramar till den drabbade <3 Det är absolut inte roligt och dom där ungdomarna skulle man vilja ta ett eller flera snack med men då skulle man nog göra sig olycklig.

Jaaaaa HEJA OSS å även idag hoppas vi på en medalj å ju ädlare desto bättre :-)
Tack för samtalet häromdagen :-) Det var jätteroligt att surra å samtidigt bli lite uppdaterad från händelsernas centrum hahaha

Önskar dig en riktigt bra dag idag så fortsätter jag med "du-vet-vad" med ett brejk för skidor. De e mycke nu ;-)

Kvasthilda

26 februari 2015 18:28

Hahahha, bra att du har sysselsättning.
Heja Sverige!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards