Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 1 mars 2015

regelverk

Av Kvasthilda - 1 mars 2015 11:33


Funderar hur reglerna ser ut i melodifestivalen o euroschlagern. De har ju ändrat dem sen jag var barn. I flera led. Då var det en enda stor final utan deltävlingar. Nu får ju låtarna enorm uppmärksamhet redan innan finalen går. Inte bara genom deltävlingarna, utan även att de spelas i radion. Sitter med Svensktoppen i radion och slölyssnar. Två av bubblarna, nä, det var väl i Kaj Kindvalls program, vilket av alla det då var, Tracks? Utmanare heter de i Svensktoppen. Två av utmanarna i Svensktoppen kommer från Mellon. De ska vara med i Andra Chansen så de har inte ens tävlat klart inför finalen än. Det ger ju dem enorm publicitet och gör att de gärna fastnar i folks medvetande inför finalen. 

O vad som var strängeligen förbjudet, var att spela vinnaren av Melodifestivalen innan ESC-finalen gick. O då fanns ju inte Internet med alla möjligheter man har att höra låtarna, lagligen eller inte. O då pratar jag inte ESC-regler utan lagar. 

Just nu sjunger Amanda Jensen sin guldlåt som GES gjorde, dvs Orups låt ur Så Mycket bättre. Orups Främling o nån eller några av Carolas tolkningar låg ju på Spotify direkt programmet gick, men försvann ju. De ville inte att de skulle finnas där, till allmän lyssning. Då hade de inte släppt skivan än, så det kan ha berott på det, kanske. O där kom ytterligare en Så Mycket Bättre-låt. Laleh med Tusen bitar, dvs Mikael Wiehes låt som fick ett enormt uppsving under hennes vingar. 


Jaja. Kanske ska dra igång en Spotifylista o gå o skära mig lite grön- o rotsaker till köttsoppan idag då. Hinner med det innan jag drar på jobbet ikväll. Ska köra tåget för kollegan som, oturligen nog körde tåget, den där personen bestämde sig att använda som verktyg att ända sitt liv. Nån dag till, innan föraren går ut i egen trafik igen. 


♥ 

 
 
Ms. T

Ms. T

1 mars 2015 20:33

Såg och lyssnade inte så mycket igår då jag höll på med lite annat. Men även om jag inte skall säga rätt av att det "var bättre förr", så tycker jag nog att det blev mindre rörigt med tio låtar rakt av. Men flera städer får ju uppmärksamhet nu också. Och det går att hitta "guldkorn" även idag!!!Tragiskt med sådana "olyckor" framför tåg. (Skriver ju inom citationstecken då det är en medveten handling)./ Hoppas att köttsoppan var god, låter i alla fall så.

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Kvasthilda

2 mars 2015 10:19

Den blev helt OK :)
O ja. Håller nog med om allt annat du skrev också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards