Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 mars 2015

Av Kvasthilda - 2 mars 2015 10:20


Hoppsan.... Insåg igår att jag glömde lägga upp min februaribild i tre-sex-femman. Måste kolla igenom mina bilder för förra månaden o se var den tog vägen. 

Har varit in på Rema 1000 o köpt en pakke bløjor åt Gossebarnet. Ska kika runt lite semare i veckan - eller vår. Har inte fattat hur jag missat VILKA blöjor som är billigare i Norge. Har tittat o tyckt att vaddå? Det skiljer ju bara några kronor. Not so. Åkte med en av våra mammor häromdagen o diskuterade just detta o fick veta vad jag skulle titta efter. Inte Reimas egna billiga - nä. O inte påsarna med blöjor. Det är Pampers de har på Rema. I kartong. Skulle bara ha varit Libero. O sen är pojken mellan två storlekar. Pampers har 7-18 eller 12-24. O Herr Ollivander väger kring elva. Tog 4an - den mindre. Borde ju räcka ett tag. Bra att ha på dagis. Kanske bättre att ha hemma när man kan byta kläder på honom också om en olycka skulle ske. Nå, not my call to make.  

Sen fick jag veta av André vad kexen heter. Givetvis glömde jag bort att köpa dem på Rema. Får kolla på det senare också. De har kex i loungen som är både söta och salta och jag har försökt hitta dem men i våra butiker har jag inte lyckats hitta rätt än. Nu tappade jag namnet på dem men jag vet vad jag ska hitta när jag letar i alla fall. Om jag tror att är det en röd förpackning. Jag vet när jag ser dem. OM jag hittar. Må ju finnes i norske butikker... 

Å vad jag längtar ner till stugan! Gubben har varit där i helgen o skottat lite. Fick låna snöslungan av grannen. Kråk skulle egentligen åka ner men hennes far for o hälsade på henne i stället. 

O hon hade med sig nya hyresgäster hem. Ett par nya familjemedlemmar. Om nu Maken läser det här, får han veta vad det är, för han har inte blivit informerad. Hon ringde till mig o kvittrade o frågade hur fasen hon skulle göra. En av hennes drömmar har gått i uppfyllelse - bara på en nyck och av en liten lyckostjärna som plötsligt dök upp. Hon for till Grahns o hälsade på o fick där veta att de fått råttungar. De skulle (tyvärr) behålla tjejerna men de två killarna skulle bort. Hade väl blivit ormmat om inte Kråk kommit förbi just då. Nu vill hon ju hellre ha tjejer men när hon fick chansen att FÅ två pojkar - MED bur, kunde hon ju inte tacka nej. O vi får väl ta det. Får väl påminna henne om burstädningen. Hon är ju drabbad av en underlighet som jag aldrig hade hört talas om innan svärmor. Ett av hennes sinnen är ur funktion. Hon känner ingen lukt. Svärmor hade samma avvikelse. Blind kan man vara, och döv men att tappa luktsinnet...? Tur nog, har hon alla andra sinnen i behåll. Så nu har vi två unga råttor hemma, Merlin och Gandalf. Hahahhaaa! Passande namn i alla fall. Gandalf the Grey - som blir vitare när han blir äldre, säger hon. Merlin är blå. 

Tyra o ännu mer Luna är vansinnigt intresserade. Neo bryr sig inte så mycket. Han är ju van med alla andra konstiga djur hans mamma tar hem nu o då. Möss o marsvin. Han hade visst en skugga häromdagen när Kråk hälsade på sin farbror o Arne följde efter honom vart han gick. Irriterande, tyckte Neo. Arne är ju utekatt men när det kommer en artfrände o hälsar på, måste ju denna undersökas. Vet inte om Arne är kastrerad. De slogs inte i alla fall. Men Neo sopade till hundarna som blev för närgångna. 

Jaha. Nähä. Fylla termosen då o ge sig av ut till loket. 

Av Kvasthilda - 2 mars 2015 09:00


Tema nr 364 Över ytan

61/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards