Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 mars 2015

Av Kvasthilda - 3 mars 2015 18:00


Hämtade Ollivander på dagis idag. Han såg lite småtrött ut när jag kom dit. Först såg jag honom inte alls men han hörde nog min röst, för han kom fram till grinden och ställde sig där. Klädde på honom o for hem till oss. Han har jagat katter, torkat stolar och sopat golv. Eller mest burit omkring på kvasten. Ungarna på dagiset gör detsamma. De har en liten kvast o skyffel de "leker" med. 

Tyra vad lite ledsen och hoppade på dörren o gnällde och Gossebarnet blev också ledsen och kröp upp i famnen en stund. Åsså tiggde han kaffe. Fick några droppar ur slutet av koppen :) 
O duktige ponken åt upp all maten - o fort gick det. Värmde lite grönsaker ur köttsoppan och en varmkorv till honom. 

Sen åkte vi hem till mamma. O det var en upplevelse. Min lilla tvåhjulsdrivna bil fick jobba i snömodden. Det har vräkt ner snö. Om ni såg femmilen i Falun häromdagen, kan ni föreställa er ungefär hur det såg ut. Om några timmar ska den ut igen. Jobb inatt. Kanske ska gå ut o skotta lite snöframför garaget först. Kvasten är och förblir borta o det ligger tjockt med snö på trappen. Får väl stampa ner skiten i gallret då. Grannen bryr sig inte ett skit. Fattar inte var den där jävla kvasten tog vägen. Borta är den i alla fall. 


Av Kvasthilda - 3 mars 2015 09:00


Tema nr 91 Färdmedel

62/365


Ett av alla våra färdmedel - och mitt arbetsfordon. Fast inte just den här typen. Rc får jag köra, Rc2 och Rc4 och även arbetsmaskinen Rm men inte Rc6 som det här är. O inte den typen av vagn som sitter bakom loket. Eftersom vagnen tar människor av icke-grön karaktär - som kan åka godsfinka - behöver man antagligen ett annat "körkort" än det jag har. Ungefär som att du måste ha kort för buss eller taxi, där ett vanligt B+C-kort inte räcker. 


Just här måste jag tillstå att ekipaget är något löjligt. Passagerarna som kom till perrongen den här dagen (eller tidig kväll) undrade allihop "Är det här vårt tåg?" "Är det här vår vagn?" "Nä, nu får vi ingen resturangvagn" - *duh* Det hade ni inte i vanliga fall heller. En kaffekiosk på sin höjd. O.s.v O varför det då? Jo, den där enda ynka vagnen som denna Rc6a drog ToR Luleå-Kiruna hade nämligen ett ord tryckt på sidan. LIGGVAGN. Normalt sett hade det varit en liten motorvagn där. Lok o vagn i ett. En blågul plastraket. Eller möjligen Silverpil med text i annan färg. Det är Norrtåg som, för dagen kör en säkrare loktyp. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards