Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 mars 2015

Av Kvasthilda - 5 mars 2015 11:37


Ja, himmel. Man lär sig nåt nytt ibland. Har jobbat i boktryckeri/binderibranschen i sju år men hörde aldrig uttrycket Danskt band. Vi tryckte pocketböcker och gjorde halvfranska band. Vanliga inbundna böcker med eller utan foliering och ibland kartonnage. Ett danskt band är en form av bok med mjuka pärmar där omslaget som normalt sett suttit kring en inbunden bok, är tryckt på tunn kartong och använt som pärm - med invikta flikar o allt. 

Tiffany Reiz nyaste bok har släppts hos Harlequin och jag fick en notis. Kikade in på sidan och fick där veta att den är just ett danskt band. Alla andra böcker jag har i serien är Storpocket så jag funderar hur jag ska göra, Om boken är lika stor som de andra, spelar det ingen större rock'n roll, eftersom de ändå har likadana ryggar. Eller så får jag vänta tills den kommer i Harlequinstället på COOP. Då slipper jag ju frakten. 

Av Kvasthilda - 5 mars 2015 09:00


Eget tema nr 14 Bemärkelsedag

64/365


National Cheez Doodle Day. Tänk att ett företag kan bestämma att vi ska ha en bemärkelsedag? 




Men Woka inte ostbågarna, eller stjärnorna, eller hjärtarna... 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards