Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 mars 2015

Av Kvasthilda - 8 mars 2015 15:31


Har just genomlevt the night from hell. Tror jag lever i alla fall. Sprängningarna i huvudet säger mig att jag antagligen lever. Vaknade strax efter klockan tre. Mitt älskade barnbarn smittade sin mormor visade det sig. Har sprungit som en skållad råtta till o från toaletten inatt. När jag väl kom i säng vid halvtvåsnåret tog det inte många minuter innnan jag klev upp igen. O så höll det på hela natten. Rännskitar o kastspyor. Fy FAN säger jag. Sån't där man inte önskar ens sin värsta ovän. Eller, njae. Kanske dem. Men ingen annan. Jag förstår hur gossens säng såg ut häromnatten. Fast jag önskar att jag hade haft blöjor i min storlek också. Helvetesnatt. 

Solen skiner från klarblå himmel. Den klev upp i ottan nån gång. Jag har ju varit uppe med tuppen o med nattugglor o tidningsbuden o postisarna. Och solen. O frossattacker däremellan. In under täcket. I Makens säng, för i min egen skedde en olycka som jag måste ta rätt på. O hoppas magen håller. Man är törstig så tungan känns som pergament men, om man så slänger hela tungan i blöt, hjälper det inte. Det känns ungefär som värsta baksmällan. De är då långt emellan. Tack-o-lov. 

Tack till dig som orkade läsa dig igenom det där magsjukeältandet men, idag är en sån dag då inte solsken o kvittrande fåglar - eller ens en sällskapssjuk Tyra, hjälper mot illamåendet. 

Psf har skickat ut meddelanden igår, om en akutsjukskrivning idag. Igår kväll tänkte jag, "kanske man skulle...?" Jävla tur att man inte skrev upp sig på den. De hade fått en ÄNNU mer akut sjukskrivning att lösa. 

Go'Morr. Eftermiddag. Kväll. 1540. Jippie. Tur att man har en hel lång måndag hemma i morgon också. 

Av Kvasthilda - 8 mars 2015 09:00


Tema nr 1 8:e mars

67/365


En kompis till mig rotade om den här dockan och när jag såg henne var jag bara tvungen att köpa henne. Hon liknar en kvinna jag beundrar och hon fick hennes namn också, Maria. Dockan Maria är inte fräknig och hon har benan på fel sida men hon är min Maria i alla fall. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards