Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 mars 2015

Av Kvasthilda - 12 mars 2015 09:00


Tema nr 50 Drottning

71/365


-^^^-




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 12 mars 2015 07:06


Vabruari. Tror hela februari går in i mars, när det gäller sjukdomshistorik. Vaknade av ett sms med blixtrande huvudvärk, täppt näsa o hostig hals. Psf ringde sent igår kväll o undrade om jag kunde jobba idag på morgonen. Köra ett godståg till Boden. Men oooohhhh så frestande. Föraren var sen o skulle inte få sin vila. Men jag då?? Har förvisso velat köra till Boden i flera år. Men det är just det. Det är flera år sen jag körde dit. O har inte kört en Rc på - hur många månader? Det mesta är ju som att cykla men om man får tro på norska säkerhetsbestämmelserna, glömmer man vad man gjort efter sex månader. O tre år måste alltså vara totalt hjärnhaveri då? Hade gärna åkt ner till Boden o käkat lunch med Maken - o kanske stannat över natten tillome. Spelar ju ingen roll vilken dag jag åker hem. Är ledig i morgon. Men då tillkommer som sagt alla dessa små bäckar som gör att störtfloden blir enorm. Huvudvärk. Ont i nacken. Hosta. Huvudvärk. Hosta. You name it. Lägg då på *längesen jag kört Rc* och *linjekännedomen ligger i träda* - och att jouren SLUTAR klockan sex. Slutade. Jag tycker Bodensaren som körde upp tåget kan ta hem det. Han var två timmar sen till Kiruna o ville inte ta det. Lätt att lova bort jobbet till nån annan mitt i natten. Det är väl bättre att tåget går två timmar sent än inte alls?? Så nä. Kvasten tar inget godståg till Boden idag, hur frestande alla andra omständigheter än må vara o hur jävla ont det där samvetet gör. *INTE MITT PROBLEM* Hatar att vara nån slags jävla Supermorsa. 

Åsså blåser det. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards