Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 mars 2015

Av Kvasthilda - 20 mars 2015 22:20


Fullspäckad dag idag. O ändå inte. Igår försökte jag fota norrsken. Gick väl sådär. Vi hade inte ett super-duperstarkt norrsken under kvällen. Var ett betydligt mer ljusklart sista dagen på jobbet före ledigheten. 

Idag skulle jag åka ner till Jörn för att gå till frissan. "Har ni inga frisörer i Kiruna?"... Det var frågan jag fick från Makens arbetsledare. Jodå. 

Snorhal väg. Gick väl an att köra ner, men vägen hem var halare. Mer is på den väghalvan. O en stor jävla renflock stod i vägen på nedresan. 

Tittade in hos grannen innan jag for, för en kopp kaffe o lite snack. På radion pratade de om solförmörkelsen. Justifan. Gick ut men blev så jäkla bländad. Gunnar tog fram en svetshuva. Finemang! Man såg tydligt eklipsen. Försökte fota men det blev mest gult o en anad eklips. "Vänta. Ska hämta ett svetsglas", sa han då. O det blev genast mycket bättre. Hur tydligt som helst. O satte glaset mot linsen på kameran o drog av några bilder. De kommer i 365an. Tillsammans med renflock o annat. 

O klippt är jag. Skönt! 

Vad som är mindre skönt... Eller i alla fall inte så jävla kul. Sitter ensam i stugan än. Maken ligger på Sunderbyn, för vilken gång i ordningen? *suck* Det var därför hans arbetsledare ringde idag. O ett par jobbarkompisar. O stuggrannar. Får hoppas han blir utsläppt i morgon. Om han då ids komma hit. Annars åker väl jag upp till Boden på söndag. Om det är nån idé förresten. Han ska ju ner till Ängelholm på måndag. Endagskurs. Äh. 

Nä. Se sig lite NCIS då, innan man nannar kudde. 

Av Kvasthilda - 20 mars 2015 09:00


Eget tema nr 15 Mars

79/365


Tillbaks till kurvorna i Torneträsk. Eller vid Torneträsk. Hur man nu vill se det. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards