Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 mars 2015

Av Kvasthilda - 27 mars 2015 09:00


Tema nr 347 Virrvarr

86/365


-.


iPhonefoto

Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 27 mars 2015 08:40


Oerhört irriterande och frustrerande. Har installerat det nya tangentbordet och det tar sån tid att hitta tangenterna. Jag, som normallt sett är Queen of Typo har ännu större problem nu att hitta rätt mellan tecknen. O framför allt *C eller *V. Jo, det är så. Det är idiotsäkert. En massa nya funktioner. Fn. O en av dem är just Ctrl-knappen som har fått en extra stjärna * för att visa att den används med klipp o klistra.

Eller . eller -. De ligger på fel ställe. För att inte prata om ><-knapparna. Eftersom det här tangentbordet är ännu mer ergonomiskt än det förra - med upphöjda tangenter (i "kulle") och knapparna sitter tätt, är det hopplöst att hitta. V-et sitter längre från Ctrl-knappen än tidigare, då mellanslagtangenten är längre på det nya. Vänsterpil sitter alldeles intill Ctrl-knappen på andra sidan. För att inte nämna att högerpilen sitter intill O-an. Har varit nog svårt på gamla tangentbordet att inte klicka på Nollan istf högerpil... *huff* 



Maken är på hemväg. Vi kommer antagligen att gå om varann idag då jag sticker på jobbet innan han kommer hem. Måste komma ihåg att ta med mig en matlåda idag! Han beordrade mig att se till att "en unge" kommer förbi o klipper honom i morgon. Ser ut som ett troll. O Luna kommer att bli lycklig. Äntligen nån som har tid med henne! 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards