Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 28 mars 2015

nä, ingen hit

Av Kvasthilda - 28 mars 2015 17:25


Ska man äta sån där mat får man nog baske se till att koka köttet själv - med kryddor man själv gillar. COOP har haft kampanj den här veckan på Pulled Pork, Pulled Beef o Pulled Turkey. Pullad turk som Maken sa... För jag köpte turken. Ehhh, kalkonen. De är förpreparerade o ska i princip bara värmas i ugn, nåja i fyrtio minuter så det är lite mer än bara uppvärmning. Men nu sitter vi med magknip, både Maken o jag. Anade det redan på första pullen. Dvs första köttdelningen. Man drar i köttet med gaffel - "pull". Det är amerikansk mat. O amerikansk kryddning. Eller nåt. Ingen av oss var speciellt imponerade i alla fall. Av kryddningen allra minst. Skickade resterna med Pigan hem till Lillkullen så får vi se vad han tycker. Ät det ni vill o släng bort det ni inte vill ha. Ollivander åt en portion med god aptit i alla fall. 

Men nu har jag ett golv att skura för han slängde tallrikar i golvet på löpande band. Det är banan o kalkon o potatis. O säkert nåt annat. Katterna snussade runt o smakade hejvilt i alla fall. Då passar minsann kalkonen. De har kalkon i matskålarna idag men det passar inte. 

*rap* *rys* 


 
 
Ingen bild

Man

28 mars 2015 18:47

vet aldri va de e för kött i den där pullen å då ä de bättre å göra de själv :-D Kanske det t o m passar till katterna då ;-)
Håll förresten tummarna på månd kl 10 då höga vederbörande ska på anställningsintervju :-D
VILL HA det jobbet!! Återkommer till veckan via etern :-D

Kvasthilda

28 mars 2015 21:57

Nja, köttet är väl helt OK men kryddningen... *blä* som barnbarnet säger, fast han vet inte varför.

LYCKA TILL!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards