Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under mars 2015

Av Kvasthilda - 19 mars 2015 19:22


Apropå Vaskivouri... Hade inställt ena vägen för nån vecka sen, men tåget hem skulle gå. Psf funderade.... "Går det nåt annat dit innan?" Ehhhh.... Njaeeee.... Inte direkt. Mitt inställda tåg är det första som rullar åt det hållet. Eller hade rullat. Om det gått... Snacka om att de har NOLL KOLL! Svappavaara ligger i ena änden av en blindtarm. Ett spår går ner o slutar vid terminalen i svappis. Nä. Det går inga persontåg till Svappavaara. Terminalen ligger innanför LKABs grindar... T A X I. 


Av Kvasthilda - 19 mars 2015 09:00


Tema nr 20 Blickfång

78/365


-


  

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 18 mars 2015 19:34


Många mil bliii're. Boood'n Boood'n. Var ett tag sen.
O solen var enorm innan den gick ner.

Av Kvasthilda - 18 mars 2015 09:00


Tema nr 176 Lyftkraft

77/365


De har jobbat hårt, kranförarna i Fjärde Hørnet i Narvik. Det byggs för fullt. Har ännu inte fått nån bild på dem, där de lyfter en av de stora cementväggarna eller andra delar av huset. 



Men jag har ju den här: En av SJs vagnar har fått en hjulskada och hjulet (hela axeln) byts på plats. 

iPhonefoto

Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 18 mars 2015 07:30


Uppe med tuppen idag. Vaknade med bagartider inatt. Efter att ha somnat efter midnatt.... Kroppen är helt ur balans. Lyckades i alla fall somna om igen där, strax efter tre inatt. *gäzzp* Ska bli så skönt att få komma ner till stugan o bara vaaara. 

Blir lika förvånad varje morgon jag vaknar o inser att dagens 365a inte är postad än. Först klockan nio... 

Luna har ätit upp tulpanerna. De ligger i bitar på elementet intill mig här. Trots att de fått kattgräs. Odjur. 

Nä. Kaffe. Leta resväska. Packa. ÅKA! På fredag har jag en date med Åsa på Barret. Längtar. Ska ringa Cathrin o se om hon jobbar på fredag, så äter jag lunch hos henne innan :) 

Av Kvasthilda - 17 mars 2015 16:44


Göööö va' less jag är! Frisk.nu. Eller nä. Inte det.

O det här tangentbordet är skitäckligt. Inte skitigt. Bara äckligt. Rakt. Jag måste köpa hem ett nytt o det får väl bli efterföljaren till det jag har. Det här är kompakt o konstigt. Sitter i Vaskivouri o väntar på att det ska bli nog mycket malm i fickan så de kan lasta mitt tåg o jag får åka hem. Idag skulle ha varit igår. Då var tåget klart redan klockan sex!! *uff* Bara för att jag längtar hem o bort så går allt i slow motion. Som sagt. Än står det Green Cargo på uniformen o då kan man åka hem tidigt utan att straffas för det.

Metro la på en jätteblaffa idag med "Bakslaget: Nu kommer snön". Men halllåååååå?!? Mars?? Inte ens i maj skulle det vara en jättenyhet. Har de sån jävla nyhetstorka eller sensationskåteri att man gör stora nyheter av att det kommer snö i MARS?? *skakar på huvudet*

O AJ! Det kan jag inte göra. Huvudvärk. En mix av förkylningsvärk och spänningsvärk. Häckväck. Bort.

Nä, sätter mig med en Nora Roberts igen, i stället. I väntan på. 

Av Kvasthilda - 17 mars 2015 09:00


Tema nr 152 Kran

76/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 16 mars 2015 20:47


Det blev lite rockader i 365an igen. Flyttade runt lite inlägg så nåt återkommer igen, som redan varit postat. Efetersom jag är anal nog att vilja ha ett inlägg om dagen blir det så när jag glömmer nåt. Ett som jag verkligen glömde men som jag inte ens ids stuva in där det borde vara är Februari. Så kan det gå. 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards