Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 4 april 2015

Av Kvasthilda - 4 april 2015 10:56


När jag satte på radion för att så småningom lyssna på Melodikrysset möttes jag av Radiosporten. VM-final i bandy. Då stod det 3-3. Bara några minuter innan stod det 3-1. Till Sverige. Ryssarna vann till slut med 4-1. Nä, 5-1 blev det. Helt galet. Men Nyheterna o Krysset kom igång som vanligt, trots hotet om förlängning. Eller det hade kanske varit bra om det blivit en sån... Nåja, vi lämnar sporten åt sitt öde o tar itu med dagens viktigaste... Eller åtminstone roligaste. MelloX. 


O apropå Mello, första uppgiften idag är en glad låt som många ungdomar i Sverige gillade. Hasse Andersson med hans Guld och gröna skogar. Hasse utan sitt Kvinnaböske


I den skogen kanske Lill-Babs tältade. Eller Kurt Olsson för den delen. De ville inte riktigt kliva ut ur det där tältet. De bar något som gav stora rubriker i mitten på förra seklet.

Jag är så rädd för att gå ut ur tältet,
tänk om nån människa skulle mig se.
Jag är så rädd för att gå ut ur tältet,
just nu så vill jag få vara ifred.

 

1, 2, 3, vad är det vi ej får se?

 

Det är en itsy bitsy teenie weenie yellow polka dot bikini
en prickig baddräkt där midjan är bar.
En itsy bitsy teenie weenie yellow polka dot bikini,
så att jag får nog i tältet bli kvar.


En bikini är två delar medan den mer modesta baddräkten är bara en del. Only one. Det sjöng Kanye West


Är det kallt, där i skogen och tältet kanske man inte mår så bra o måste söka upp Syster Jane


Tommy Körberg sjöng nästa kryssbidrag, Mitt liv, där textraden ingår som gav namnet till dokumentären om textförfattaren Lars Nordlander.

Mitt liv är inte alls de år som gått

Det är fina stunder och minnen jag fått
Vissa snedsteg har gett men som trängt
Men varje misstag var noga genomtänkt
Jag vet så väl att min natur är intensiv
Men hellre en skrynklig själ än ett slätstruket liv


Åmåls musikskolas blåsorkester, är det så de heter? Det de spelade var i alla fall musiktemat till Meet the Flintstones. Eler Familjen Flinta då, som deras svenska namn är. 


I'm a Barbie girl, in the Barbie world
Life in plastic, it's fantastic!
You can brush my hair, undress me everywhere
Imagination, life is your creation
Come on Barbie, let's go party!

 

I'm a Barbie girl, in the Barbie world
Life in plastic, it's fantastic!
You can brush my hair, undress me everywhere
Imagination, life is your creation

Barbie spelades i musikvideon av Lene Nystrøm och Ken av René Dif, båda medlemmar i den dansk-norska gruppen Aqua. Ja, Nyström då. Ø som ö. 


Åsså en sån där knäpp Eldemandubbel igen. Vet inte vad första illustrationen heter men det lät militäriskt och det upprepande ordet är garanterat Bom. Den andra var Sune Mangs signaturmelodi, Någonting att äta, någonting att dricka... 


Vi säger Bye Bye till Eldemans dubblar o lyssnar till 'N Sync i stället.  

Bye Bye
Don't wanna be a fool for you
Just another player in your game for two
You may hate me but it ain't no lie,
Baby, bye, bye, bye...
Bye Bye
Don't really wanna make it tough,
I just wanna tell you that I had enough.
It might sound crazy,
But it ain't no lie,
Baby, bye, bye, bye

Låten heter Bye Bye Bye


Morning has broken like the first morning
Blackbird has spoken like the first bird
Praise for the singing, praise for the morning
Praise for them springing fresh from the Word

Ja, den förknippar vi väl med Cat Stevens. 


From Russia With Love... Jooodu. Efter förmiddagens bandyfinal är den kärleken ensidig antar jag... Musiken vi hörde var just ur den Bondfilmen, eller som den heter på svenska, Agent 007 ser rött


O vi slutat storslaget. I will always love you, den största hiten ur filmen Bodyguard där Kevin Costner vaktar Whitney Houstons liv. Uff. Dessa jävla droger. 


Av Kvasthilda - 4 april 2015 09:00


Tema nr 70 Fjädrande

94/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards