Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 april 2015

Av Kvasthilda - 5 april 2015 15:20


Insåg att jag använt samma bild två gånger i 365an - o det är ju inte tillåtet! Tur att man bläddrar runt ibland. Letade snabbt fram en annan bild. Februari fick behålla sin bild men Blickfång fick en ny tolkning. De bytte plats också. Var lättast att lägga in Februari - just i februari där bilden redan fanns. 


Har städat ur kattlådorna. *ISCH* Mycket skit de inte har kunnat gräva över där för att sanden varit som cement. Det luktade gam när jag vaknade i morse. Eller redan igår kväll innan jag la mig men då iddes jag inte fixa. Luna slarvar nog mycket med gömmandet när hon varit på toa men när det inte ens är möjligt att skotta över... *rys* Rännskitar från katt är inte att leka med. 

O nu tuggar hon tulpaner så det blir väl magknip igen då. 


Plötsligt fick jag en dags frist till. Pratade med min kära mor o insåg att morgondagen också är röd o att Maken säkerligen stannar i skogen en natt till. Jodå, mycket riktigt. "Får jag det?" frågade han... Brukar vara mest för frågandets skull :) Struntar väl jag i. Han trivs där o då är det bara att vara där. Tids nog hinner han komma hem till stress o strunt. 


Kokar en fläsklägg. Den borde vara klar för en timme sen. Typ. Ska gå o skala lite rotsaker då kanske. Om inte annat finns det mat åt Maken när han kommer hem i morrn. O Kläppen dyker upp i morrn också. Han åker direkt till Svappis från Byn i morrn bitti o kommer antagligen hem efter jobbet. Kanske. De skulle skaffa en hundvalp sa han... Undrar om Kråk kommer hem idag eller om hon nyper sig fast en natt till i stugan o åker direkt till jobbet i morrn em. Tror hon jobbade natt sist. Jo. Då borde det också vara en em-vecka, den kommande. O ledigvecka på det. Den hon inte nyttja till att fara till stugan för att hon måste ta igen kursen hon missade när hon åkte på magsjuka. 


 Men jo...... Kan ju dela Makens bild från dagens utflykt då. Det är våran vår det. 


Nåja. Rotsaker var det. 

 

Av Kvasthilda - 5 april 2015 09:00


Tema nr 74 Flikig

95/365


Vår söta dotter kom med en bukett tulpaner till mamma igår. Glad Påsk! Nu var det inte den här buketten, men en likadan, sånär som på färgen. Den här skriker vår o glatt humör. En riktig påskbukett. Den jag fick är rödare. Och idag rätt luggsliten av den där blommördarkatten vi har. Några av tulpanerna ser ut som om de varit utsatta för ett meteoritregn. *grrrrrr* Glömde ställa undan vasen innan jag la mig inatt.

Kattgräs? Skiter väl man i. Dvs Luna. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards