Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 16 april 2015

lång dags färd mot natt

Av Kvasthilda - 16 april 2015 22:50


lite tjatiga rubriker.... Nåväl. Har sovit sådär sex timmar totalt sen jag klev upp klockan sex igår morse. O den natten sov jag väl fem timmar ungefär. Fick mig nån timme i Narvik igår innan jag vände hemåt o stöp i säng vid fyrasnåret på morgonen. Sov inte mer än fyra timmar i morse o dessa fåtal timmar var oroliga. Stressade runt o ryckte i allt, överallt. Inget rim o reson i nåt. Sonen drog till jobbet o Maken kom hem - o med honom kom lugnet. För ovanlighetens skull... Jag slappnade av. Fundera på att hälsa på E-pigan o Babbelbebben men jag insåg till slut att jag inte skulle hinna om jag skulle ta mig till stugan medan det var ljust. Får prata med Ollivander en annan gång. 

O jag har hört så mycket i radion idag jag tyckte var värt att kommentera men just nu är hjärnan tom. Carl-Jan o Lasse diskuterade vin. Det pratades om öööhhhh.... Ja, nåt var det. En 25åring. Med egen hyllningssång. En häst. Vid namn Skandalen. Eller Scandal nånting. Som sagt. Hjärnan är rätt tom just nu. Får återkomma i morgon när jag sovit på saken. Kopierade sista avsnittet av NCIS till en hårddisk men insåg när jag kört genom hela Kiruna att jag inte hade kopierat de gamla avsnitten jag fortfarande inte sett så det var ju ogjort. Korkat. Brukar ta med mig lite extra avsnitt att kika på o nu ska jag ju vara här i fem dagar!!! Klantskalle. 

Är i stugan. Myser på med tänd brasa i kaminen. O glömde min kudde hemma. Värst av allt! Fast man får låtsas att man ligger på hotellet i Narvik då - med helt andra ljud o lukter. Där kan man ju få alla möjliga konstiga kuddar. Har en fluffkudde nu, jag köpte på Jysk vid nåt tillfälle. Man fick köpa två kuddar billigt. Extrakuddar. Extra gästkuddar. O nu får jag väl vara gäst i min egen stuga då. 

Nä... Dags att tänka på refrängen kanske. 

I morgon är en annan dag. O vi ska rösta. En annan som inte är på plats får telefonrösta. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 29 mars 09:00


  Eget tema nr 15 Stup 89/366   Järnvägen ligger bokstavligen på bergets kant. Det stupar 300 meter ner mot fjorden på sina håll. "Men vi har i alla fall ett staket" är en stående kommentar.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~...

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards