Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 april 2015

Av Kvasthilda - 21 april 2015 16:50


Har hört tre nyheter och radioinslag idag som skulle dryftas. När jag nu sätter mig ner för att blogga om detta kommer jag bara ihåg två av dem. Så går det när man tillbringar timmar i bilen med Norrbottensradion i öronen. Det dyker upp nåt hela tiden som pockar på uppmärksamheten åsså glömmer man vad det nu var man lyssnat på. 


~ posten sänker priset på frimärken 

~ markiz berättar om sin bok om marockansk mat


Eftersom lamm inte tillhör mina favoriter bland alla köttsorter som finns, är inte all marockansk mat för mig men Marqiz svarade på Eric Blix fråga om man ska äta EN marockansk rätt i sina dagar och hennes svar var nåt med hmmmm.... Måste ha varit kyckling då. Gröna oliver och... Ja nånting. Minnet är bra men kort. Väldigt kort. Men jag noterade i alla fall att hennes kokbok lät intressant. 


Sen hade vi den där jävla båt"olyckan" i Medelhavet. Kan vara så många som ÅTTAHUNDRA döda. Helt galet. Hur många var de på Titanic? Elvahundra nåt. Fy fan. 


Men för att avsluta med övergå till nåt positivt då. PostNord, eller svenska Posten då, har blivit åkallade att sänka priset på porton genom att ta bort Momsen på dessa. Från sju kronor till fem o ...ehhhh tjugo? Nittio? Hur som haver, fan så mycket billigare. Innebär detta också att tullen tar bort skatt på frakten från icke-EU-land? Nä. Betvivlar jag. 


Det var nåt med plus också. Nåt som blev dyrare... Eller nåt. *bah* 


Ett stort minus är ju Att LKAB har varslat om hundra gubbar. O oss ska de anställa... Fast vi upphör ju vara tjänstemän när vi byter uniform. 

Av Kvasthilda - 21 april 2015 09:00


Tema nr 197 Minnesmärke

111/365


Undrar hur många gånger jag klivit över den där plattan, utan att ha sett den?  Den ligger i fortauet utanför, ja, var det Ofoten bank i Narvik? Den de renoverade i fjol? En av många norska judar som blev deporterade under kriget, sedan tyskarna invaderat dem. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards