Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 april 2015

Av Kvasthilda - 23 april 2015 20:10


O jobb blev det. Ligger just nu under täcket på hotellet med avslagen jobbmobil så jag kan sova en stund. Ska ta hem ett tåg frampå morronkulan. Hoppas man klarar av att sova nån liten timme innan.

I teven pågår den där neverending hockeyfinalen.. Ehh slutspelet. Guldmatcher. Undrar hur det går i basketen då? Northland Basket. Tur att de ger ett gott intryck till namnet. Undrar hur det kändes för tjejerna, när firman de fått namnet från, konkade? Luletjejerna befinner sig i samma båt som Skellefte' hockey.


Av Kvasthilda - 23 april 2015 11:05


Prova o prova o prova. Kanske den storleken funkar? Nähä, testar den då? Nja. Inte dammodell. Kanske herrmodell då? Byxor o skjortor. HATAR skjortor. Ickiga stela styva bomullsskjortor. Jag vill ha mjuka jerseykläder. Inte vävda tyger som inte ger med sig en millimeter när man rör sig. Har varit o testat ut nya uniformen idag. O det är inte ett plagg som ska provas. Nä, det är långkalsonger o undertröjor, t-shirtar o skjortor, byxor o jackor av alla de slag. Fast det är klart. Hellre prova fyra olika jackor med ny logo än en enda som vi har på vår firma idag. En enda jävla vinterjacka. Inte ens i Kiruna behöver vi vinterjacka på sommaren. Trots att det kan snöa. Nu får vi i alla fall både en vinter- o en sommarjacka. Inte två-i-en där fodret inte kan användas knäppt. JAG kan inte det i alla fall. O vi får strumpor o sockar utan att behöva tjata till sig det. Sliter sockar i de skor jag har så det är helt galet. Ska till ÄllKå efter lunch o prova ut det också. Skor. O vi ska ha stålhätta. Voffödådå??? Va fan ska vi med stålhätta till? Visserligen har jag det i de skor jag har på jobbet idag men det är fan inte nödvändigt. Blir vi överkörda av en järnvägsvagn hjälper fan inte en stålhätta. Chansen är ännu större att tårna kläms fast o sönder. Om de sitter kvar alls. Mot det hjälper ingen stålhätta. Helt galet. Som nån sa, hjälm och stålhätta. Säkerheten framför allt. Men att köra tåg utan vila emellan... 

Avtalen skrevs visst under igår. Förrgår? Häromdagen. 

Tack till Stefan o Pekka som gjort ett fantastiskt jobb! 


Av Kvasthilda - 23 april 2015 09:00


Tema nr 59 Ensamstående

113/365


Jag har fotat det här butiksfönstret flera gånger och tog några bilder öven denna dagen, en solig dag i februari. Medan jag fotade alla roliga lampor kom den söta lilla tanten o ställde sig o tittade så hon fick vara med...



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards