Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 april 2015

Av Kvasthilda - 28 april 2015 21:45


Det är så skönt! Har anlänt stugan igen för några dagar i lugn o ro. Blev lite smått stressigt när jag insåg att jag inte lämnat in avskedsansökan... Dock är det ju så att det inte SKA skickas nån dylik.... Det är ju ett verksamhetsövertagande. Typ. O de ska säga upp fyrahundra pers. Känns ju tryggt.... Fast utan oss får de inte in några STÅLar alls. 

Nånä. Skit i det nu. Det löste sig. 

Eldade lite. Tänkte först strunta i det men sen insåg jag att sängkläder o annat skulle kännas för råa vid sänggång, så det blev en liten brasa i alla fall. 

Det är helt galet. Har på sista tiden haft problem med torra knogar. De spricker o gör därmed jävligt ont. Smörjer o smörjer. Nåt som Maken anser är är ett otyg. Men om jag har ont smörjer jag, Såärebara. Misstänker att det är en ny tvål jag använder som gör detta. En tvål från Gunry. En kompis till mig berättade om ett besök till gynekologen. Hon hade problem med sina nedre regioner och gick till gyn. Gyn i sin tur frågade vilken tvål hon använder. Tja... Ibland luktar den apelsin, ibland hallon. (eller vad hon nu sa). Nä, sa gyn., du menar inte att du använder sån där Dollartvål? (Dvs tvål från billoaffärer som Ö&B o Dollar Store). Jodp. Det gör jag också. Har i flera månader tvättat mig med Gunrys jultvål med doft av apelsin och nejlikor. Inga problem. I badrummet har en tvål med doft av Hjortron o Vanilj stått. Mindre kul men fortfarande inga problem. Så ställde jag in i både kök o badrum (när de andra två tagit slut) en tvål med Prästkrage o vafandenuär... O BAM torra händer. Funderar om det är tvålen som påverkar barnbarnets hud också. Han har varit fin jättelänge men jag vet att Dotra o Mågämnet har just samma tvål som jag, den med prästkrage. Kan vara ett dumt sammanträffande men...... O just nu har jag ont som FAN! 

Nä. elda lite till innan man kryper under täcket - o svimmar av värmeslag. 


Av Kvasthilda - 28 april 2015 09:00


Tema nr 78 Folktomt

118/365


...o endast lokförar'n är vaken...


iPhonefoto

Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards