Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under april 2015

Av Kvasthilda - 3 april 2015 09:00


Tema nr 337 Va?

93/365


Långfredag idag. Vad passar bättre än att tillbringa den med en bok? För alla som har möjlighet. 

Ett av de skrivfel som ger mig huvudvärk. De-vi-ni/dem-oss-er. 

"Även oss som är något skamfilade?"

"I synnerhet er."

Va? Nä. 



O bara för att förstärka det här lite pratades det i radion idag (Marika i P4) om besserwissers. 


Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 2 april 2015 23:46


En lek är det. Eller verkar vara. Solen har strålat från klarblå himmel. Det har gått över till något gråare skyar på eftermiddagen. På min väg mot Narvik blev det än gråare. O tjockare. Passerade Björkliden o det började snöa. Mot Katterat blev det dessutom gröttjock dimma i snön. I Narvik regnar det.
Passerade Blåkulla också, som vanligt i påsktider.
O Ole o Jon har gått man ur huse o ockuperat alla hytterna över påsk. Lyste överallt på Bjørnfjell.
O ändå lyste det överallt i Narvik.
Men nu släcker jag lampan innan denna grå men skära torsdag går över i årets längsta fredag. G'natt på er!

Av Kvasthilda - 2 april 2015 16:38


Kaffetermosen står bredvid mig o bubblar. Den gör så om det ligger lite kaffe kvar i pipen. Håller liksom inte helt tätt. O det är ett väldigt irriterande ljud. Närhelst något i familjen passerar den petar denne någon till vipphandtaget så luften släpps ut o den tystnar. En stund. Nu är det bara jag o kattorna hemma o de bryr sig inte. 

Solen gassar från blå himmel idag. Hela dagen. En fin Skärtorsdag har det varit. På andra håll regnar det visst o solen lyser med sin frånvaro. Kikade på yr.no o det lovas gråväder till kvällen. *huff* 

Har lite fantasitorka vad gäller 365-an igen. Har några bilder men ville ha nåt till idag. Får se vad jag hittar på. Den får ligga på vänt så länge. 

Apropå irriterande ljud. Det här nya tangentbordet skramlar!! Det är inte helt plant under så det står lite på sniskan o varenda gång jag trycker ner en knapp skramlar det till. Alla andra knappar pratar samtidigt - just för att det inte står plant. *grrrrr* Det vickar. Jäkligt irro. Måste ha ett papper under ett hörn. Eller inte. Det hjälper fan inte. En mjuk matta skulle man haft. Ett sån't där skrivbordsunderlägg kanske. Tangenterna är tysta annars, som nya tangenter brukar vara innan de börjar bli slitna men det här jävla skramlet........ SKONA MIG!!!! 

Av Kvasthilda - 2 april 2015 09:00


Tema nr 149 Knopp

92/365


Julkaktus? Novemberkaktus? Nä påskkaktus.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 1 april 2015 11:11


1a april. Hur många gånger har du blivit lurad idag? Jag har inte hunnit träffa nån, eller läst nåt så ingen gång än, för mig. 

April April o  frukostsill. Eller frunch. 

Men solen skiner idag! 

Av Kvasthilda - 1 april 2015 09:00


Tema nr 204 Naturkonst

91/365


Islossning? Nä, inte riktigt än. Men litet konstigt är det. Stod o tittade på istapparna, eller vad man nu ska kalla de små skulpturerna som skapats av smält snö. Jag fotade en av taggarna - knappast tappar - o i mitt tycke såg det ut som en liten kisse - när jag vände bilden! 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards