Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 maj 2015

Av Kvasthilda - 2 maj 2015 19:52


Urrrkkkk... Tände en brasa på eldplatsen och tyvärr går det inte att sitta ute - o knappt inne heller, då vinden ligger RAKT PÅ stugan. Eftersom huset inte är helt tätt, ryker det in. Eller åtminstone kommer röklukten in. Allt luktar rök. Eller så är det bara för att jag sitter mitt i rökdraget o andas in det. *uff* Varför var jag tvungen att tända den där jäkla brasan idag då??? O den slocknar ju inte i första taget heller. 


Av Kvasthilda - 2 maj 2015 10:55


Dagens kryss löstes i så nära realtid det går - när man lyssnar via datorn och en kass anslutning. Fast det gick bra, utan hack. 


Sexuell religion. Det var vad Eldmen startade med idag. Sexual Religion, en ny låt med Rod Stewart. Länge sen man hörde honom i nåt annat än hans amerikanska örhängen. Till skillnad mot Eldeman är jag något mättad av dem. 


Så sexig var han väl kanske inte, Edvard Persson, men rätt folkär. Speciellt i filmen om Kalle! Vilken Kalle? Jo, Kalle. Vilken Kalle? Jo, Kalle, Kalle, Kalle på Spången. O Kalle ska in i krysset, tillsammans med originalet. Jag har bott vid en landsväg är en av alla kända melodier från filmen. 


Sen handlade det om pengar.

It's all 'bout the money
It's all 'bout the dum dum.......
And I don't think It's funny
to see us fade away
It's all 'bout the money
It's all 'bout the dum dum...
and I think we got it all wrong anyway

Mejas största hit. 


Om nästa två herrar klarade jobbet bra, blev de kanske också rika på kuppen. Jussi Björling och Robert Merrill sjöng Duetten ur Pärlfiskarna


Vilken period på året det är bäst att fiska pärlor vet jag inte. Ska du ge dig ut efter kräftor är det bäst att ta det under sensommaren. 

Skynda dig älskade, skynda att älska,
dagarna mörkna minut för minut,
tänd våra ljus, det är nära till natten,
snart är den blommande sommarn slut

O efter sommar kommer höst, som Tove Jansson skrev om i sin Höstvisa


Medevi brunnsorkester spelade en visa som jag inte vet vad den heter på svenska. I original heter den väl Cerisiers Roses et Pommiers Blancs, så vi tar de där vita äppelblommorna till krysset då. 


En "liten" Kuplett. En kuplett är aldrig liten eller kort. Han som sjöng var i alla fall Henrik Dorsin. 


Han har spelat allt möjligt underligt. Säkerligen också nån bonnläpp. O Rednex hette gruppen vi sökte sen. De tävlade med Mama, won't You take me Home i Melodifestivalen 2006. 


O röd är kvinnan som Loa besjunger. Lady in Red. ICA-Stig... Fast inte. 


Nästa svar hade väl allal redan skrivit in antar jag. INXS. Den australiska gruppen som idag spelade en låt som heter Need You Tonight


Vi slutade dagens kryss med Leo Ferré. Han skrev Elle tourne la terre eller som Jan Malmsjö sjöng, Snurra min jord


O jorden slutar ju aldrig att snurra - för då går den under! O där är dagens krysskriverier slut. Slut för idag. Tack för idag. 

 

Av Kvasthilda - 2 maj 2015 09:00


Tema nr 181 Länge sedan

122/365


Ja, det var ett tag sen man hade såna hjul på någonting. En axel från nån gammal vagn ligger som dekoration och minner om gamla tider. 


  

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards