Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 maj 2015

Av Kvasthilda - 10 maj 2015 10:36


Esbjörn och Styrbjörn. De har namnsdag idag. Inget av dem är vansinnigt vanliga namn. Dock har jag en släkting som heter just Styrbjörn. Hade aldrig hört namnet innan han fick det, så ovanligt är det i mina öron. Sen dess har jag väl sett ett par till med samma namn. Inte så vanligt alltså. 

Detta renderade en ny kategori. Har haft några såna tidigare som jag inte vet var jag ville placera dem. Jag avskyr den långa långa långa listan av kategorier, men å andra sidan gillar jag inte heller "Allmänt". Där ligger en massa gammalt jox, från den tiden när det inte fanns kategorier att placera inläggen i. Allt i en enda lång röra. Försöker komma ihåg att flytta ut sånt som hamnar där. Oftast sker det när jag mobilbloggar. Eller om jag är på en seg dator. Eller på nån som inte gillar pop-uper. Hur som haver. Namnsdagar är ju högst aktuellt. I alla fall idag. Dagens namn alltså. I morgon är det gammalt igen. Det är ju inte direkt nyheter. Men aktuellt. Som iofs är ett nyhetsprogram :) 

Har diskat ur ett par grisiga bunkar. Eller en fruktskål och skorpburken. Den luktade apa. Locket har gått sönder och för att ha nån form av damm o sunkskydd i köket slog jag in det trasiga glaslocket i köksplast. O satanigatan vad det stinker. Vet inte om locket inte var helt rent när vi gjorde det eller om plasten dragit i sig skåplukt som sen har frodats, där bredvid spisen. För det luktar skåp. Sån där odefinierbar lukt som blir i mjöl o havregryn som stått för länge i ett skåp gjort av spånskivor. Köksskåpen är ju tillverkade just av spånskivor. Lite lim o kemikalier. De måste ju fästa ihop det där förbannade spånet i skivan med nåt bindmedel. Det borde vara förbjudet att ha mat i skåt tillverkade av spånskivor. Undrar om det gjorts undersökningar på det? Oj, vad jag saknar ett gammalt skafferi. Ett sånt som mormor hade i huset. Har i huset. Huset står ju kvar, även om mormor dog för en massa år sen. Eller bara ett sånt vi hade när jag växte upp. Ett högt skåp längst ut i köket, intill balkongdörren. Dotra hade ett också, i förra lägenheten. Där hennes svägerska bor idag. Nåja, det var ju hennes lägenhet hela tiden. Hon var ju bara o gästspelade på annan ort. Undrar hur det går med det idag? Hoppas hon släppt den där idioten hon ansåg var guds gåva till kvinnorna. Eller till henne. Destruktiva förhållanden. *usch* 

Nånä. Det är bara att fortsätta då. Måste åka o köpa kaffe o mjölk. O skicka paketet till goa Eva. Som också måste flytta nu. Hon har skrivit kontrakt på en lägenhet som kostar en tredjedel av hyran/avgiften idag. Hennes make dog ju knall o fall i höstas. Hon skrev till mig att "nu åker vi på spa några dagar i Tyskland" - det var ett återkommande nöje de hade i hela hennes familj - o bara ett par dagar senare segnade gubben ner i en infarkt. Han kom hem från Tyskland i en trälåda. Så trist. O tyvärr dog även hushållsinkomsterna med honom för goa Eva har varit "hemmafru" i flera år. ORÄTTVIST!! 

O för att sluta i nåt annat. Måste ta itu med 365orna också.... *suck* 


Av Kvasthilda - 10 maj 2015 09:00


Eget tema nr 20 Par

130/365


Första veckan av maj - på väg hem från stugan. Jag vände bilden för att fotografera tranparet på isen. Äntligen vet man att sommaren är på väg! 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards