Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 maj 2015

Av Kvasthilda - 13 maj 2015 20:29


Sitter o frys-s-ser. Nytt tangentbord. Inte mitt. Sitter i Gällivare mellan tåg. De har nya grejer här. Tangentbordet är rent o fint o har hårda knappar. Stora o hårda. Ett sån't där "billigt" tangentbord. Typisk arbetsplatsgrej. Med rum för mycket skit mellan knapparna. Ryser när jag tänker på det för det påminner om det en fd personalchef hade. Fullt av snus o skit. *rys*

Åsså är det småirro med ny dator - o nya program för alla jävla reklamrutor. Bloggplatsen har ju massor som snurrar. Som tur är kan man ta bort dem med popupblocker o liknande. Adblock. Men jag ids inte för en sväng. Vet inte om jag kommer tillbaks hit igen innan jag byter namn på uniformen.

Hann precis träffa Maken innan jag for på jobb idag. Han såg ut som en typisk kirunabo med vårbränna. SKITbrun i ansiktet o på händerna. Drog upp ärmarna o visade vita armar. Även om de inte haft kanonväder har de ju varit ute o solen tar, vare sig den syns eller inte.

Att komma på jobbet var en enkel match också. Hade ju lite magknip inför det där med klargöringen men när jag kom ner var mitt tåg redan klart! Sen blev det mer magknip för det skulle ingå växling på KIA - utan växlingspersonal. Nähädutack. O adjö. Al sa ifrån o vagnarna blev kvar där de stod. De kan inte läsa en almanacka rätt. Tåget går lite tidigare under dygnet nu än vad det normalt gör. Det är ju bara det att det handlar i det här fallet om ankomstdagen till KMB, inte avgångsdagen från LE. Sådeså. En onsdag är en onsdag om så klockan är åtta eller två. Men att avgången inte är några minuter efter midnatt, utan sex timmar tidigare, o iomede under föregående dag är det tisdagen som gäller. För avgång. Inte onsdag som det normalt är.

Ett par timmar till. Hade god hjälp av Peder med växlingen när jag kom ner. Vi har ju inte hotell för den här turen men han tyckte att jag skulle ta hans rum. Äh. Gick o köpte mig en hamburgare o kosade ner mig i soffan i orderrummet. Sovit en stund, om än inte så skönt. Ungefär som när man somnar i fåtöljen eller soffan på ett hotellrum i Narvik, i stället för att krypa under täcket i sängen... Hade en tanke att gå till kiosken o köpa en glass efter burgaren, men det bidde ickse så. Vaknade till o tittade på klockan. 20.02 Asch då. De stänger 20.00 Skulle kunan traska upp till macken iofs.

Äh, sätter mig ner med Nora Roberts i stället. Trots att det är en bok jag läst förut. Många av hennes tjocka romaner finns ju i pocket nu o jag har köpt minst två av dem o börjat läsa o tänkt. vafan... det här känner jag igen...

Såfårebli.


Av Kvasthilda - 13 maj 2015 09:09


Undrar var allt PC-folk är. Ska ut o köra oljan idag. Var länge sen jag satte min fot i en Rc, än mindre klargjorde en mult. Hann prata med ankommande oljan inatt o fick veta att det inte är några större förändringar i rutinerna. Får jag verkligen hoppas. Bara det inte är växling på KIA. Vem hjälper mig med det? Oftast är det väl bara avhängning av vagnar men ändå. Har det hängts av vid ett tillfälle ska det väl hängas på nån annan gång kanmantänka. 

*bah* 

O hostar som en galning. Tar aldrig slut. Sover inget vidare. Tur att det här är "dagturen" o inte den sena, eller tidiga, beroende på hur man ser det, natturen. Kikade på schemat. Inte en enda Rc-förare har jour. Vi är några IORE-förare. Än en gång, den förbannade handledarorättvisan. Ingen av de som har jour är handledare. O ingen handledare har nånsin jour. 

Nåja, får se det positiva i det hela. Kanske jag får syn på havsörnarna igen. 


Av Kvasthilda - 13 maj 2015 09:00


Tema nr 260 Skärvor

133/365


Rätt ofattbart egentligen. Krukan/pannan/grytan är gjord i järn. Ser ut som en kraschad lerkruka. 


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards