Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 maj 2015

Av Kvasthilda - 20 maj 2015 13:11


Funderar o funderar o funderar. O gör inte ett skit. O funderar lite till. O dricker lite kaffe. Mest är det tid som passerar. Hur fan blir man av med den där jävla latmasken? Alltid nåt som dyker upp. Jag ska bara. Måste MÅSTE! tvätta. Måste tvätta. O har ett jävla möte ikväll. Nåt jag absolut inte vill eller ids engagera mig i. Visste jag redan när jag blev utsedd. Får jag vara ifred o lata mig? Nä. 

Pestdag idag. 

Solen skiner. Nåt positivt. 

Träffade en kusin igår. Nåt annat mycket positivt. O spenderade tid med barnbarnet. Jättepositivt. Idag. Not so much. 

Kussen. Vi har inte setts på trettio år eller så. Han kom med flyget igår, tillsammans med en kompis och hade en stund att slå ihjäl. Jag skickade dem till Thai. De skulle äta nåt lunchaktigt med vegetariska val o jag vet inte ett skit om restaurangerna i den här hålan fast jag bott här i 25 år. Så långt mellan gångerna jag går ut att de hinner stänga. De missade bussen från flyget. Fantastiska Kiruna. Har en tidtabell o det går en buss vad-då-klockan-var - men den slutade gå 14e april.... Jodå. Kiruna. Hej Hej Hemskt mycket hej. De ringde en taxi o for direkt till thairestaurangen. Jag hämtade upp Dotra o Ollivander så åkte vi dit o sa hej :) 

De hade beställt en ny taxi för att ta sig till "stationen" så våra vägar skiljdes efter en halvtimme eller så. En halvtimme - efter trettio år!! Helt galet. 

Dotra o jag gjorde våra ärenden på stan. Junioren började osa som bebisar ibland gör så vi bestämde oss för att åka hem till oss o byta blöja o käka lite. Passerade järnvägsstationen o sepåfan. Tåget var kvar. De höll på att växla. En o en halv timme sent! Hade jag vetat det hade vi kunnat prata längre ju! Skickade ett mess, o jodå. Det var deras tåg. 

Hoppas de får en bra vistelse i Gränsen nu! Snö finsn det i alla fall. Bara solen visar sig så de slipper de låga molnen o regnsnöeländet. 


Av Kvasthilda - 20 maj 2015 09:00


Tema nr 308 Takdropp

140/365


o



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards