Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 maj 2015

Av Kvasthilda - 22 maj 2015 18:52


"Tror jag går o lägger mig en stund. Det regnar i alla fall. Somnar jag, så somnar jag".

Tre timmar senare inser jag, att kvasten var nog lite trött, trots allt. Vaknade av att hotellgrannen tog en dusch.
Ute regnar det ännu.

Men Narvik börjar grönska. O måsarna spanar från hustaken o jagar kråkor. Snart börjar flygattackerna. Terrorister.

Fast allt är ju relativt. I radion idag hörde jag om de där riktiga terroristerna som, i princip tagit hela världen som gisslan. Vad vill de? Fattar inte vad deras livsfilosofi går ut på. De hade skickat, hur många unga tjejer och killar till nån plats på planeten för att utbilda sig till nya terrorister. Vad har de för påtryckning? Hur fungerar de där människorna?? "Vi bombar o hotar alla som går emot det vi tror på". Nu senast i raden, är det egyptiska domare som dragit till sig deras hat. "De dömde Morsi till döden, då mördar vi domarna o deras fruar o deras barns barns kusiner o deras kompisar". De är som den lille mustaschprydde mannen på fyrtiotalet, fast tusen gånger värre.

Av Kvasthilda - 22 maj 2015 13:23


Hade kunnat komma iväg tidigt idag. Satt på loket trettio minuter före avgång. Enligt norska tidtabellen. Egentligen var det tjugo. Eller några mer, för det var tjugo minuter före rätt avgångstid jag ringde in klarrapporten. Ropte o ropte på radioen men fick ingen kontakt. De hade glömt slå på komradiona. En radio flera radio? Radios? Äh. Kontakten var noll vad de än heter i plural o jag gick tio minuter sent. När det väl kom till kritan spelade det ingen som helst roll för jag blev stående i alla fall, då en spårbytesmaskin (eller nåt) pajat i Katterjåkk o de stod i vägen. Eller tja. Bortplockat spår hade ju inte hjälpt mig heller, att ta mig fram... 


Ringde kussen o meddelande att jag var på väg. Han i sin tur hade precis klivit av liften från Katterjåkk. Han ringde strax innan jag kom ner till Narvik o berättade att han åkte ut till nån kant, tog av sig skidorna o drog av "lite" bilder. Vilket år som helst kommer de väl på Facebook... Han är inte så aktiv. Hahahahhaaa. 

De har haft några kanondagar med fint före i Gränsenfjällen. Skönt!  Var lite orolig för att de skulle ha skitväder men det har varit bra :) 


Nu väntar en inte fullt så lång dag i Narvik som jag skulle haft. Som sagt. Blev en timme extra efter spåret. Lång är den i alla fall. Stoppar just i mig en medhavd Dafgårds Lasagne o ska kika in på Rema för att se om det har nåt vettigt att stoppa i magen till kvällen. Det är ju fredag gubevars o inget serveras i loungen. 

Av Kvasthilda - 22 maj 2015 09:00


Tema nr 12 Balanserande

142/365


-.


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards