Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 maj 2015

Av Kvasthilda - 24 maj 2015 20:45


Trött som fan idag. Har en del att göra men sjutton vet om jag orkar. Huvudet vill inte riktigt vara med längre. Satt ju uppe hur länge som helst inatt, för att se hur det skulle gå för Måns. Parkerade tåget i silon precis när Italiens bidrag släppte ifrån sig sina sista toner. De var ju sist ut. Promenerade till hotellet, fick rum 203 (mot framsidan *gaaaah*) o slog på teven. Det gick ju bra till slut. Tyckte synd om lilla ryska Paulina bara. Inte hennes fel att hon kommer från ett skitland. Eller inte ens landet i sig som är skit utan de som styr eländet. De har kommit långt från Gorbachev o hans perestrojka. O Måns kramade om Conchita o sa att "man får älska vem man vill". Sådär åpropå rabaldret efter hans klantiga uttalande under alkoholinfluens i Pluras kök. Han är en hyvens kille. Vet inte om tangenterna i pianot höll men han klev ur det i alla fall. 

O vann hela balunsen! Grattis till oss o Måns! 


Vår hjälte


Vaknade sen innan klockan ringde i morse. Trött. Klev upp o käkade frukost. Tog en repa runt By1 med kameran på väg till MTAS. Kyrkklockorna slog. O slog. O slog. O slog. O slutade slå när jag promenerade förbi på gångstigen utanför den. Gick femtio meter så började det om igen. Jag hoppas verkligen att de där nattflanörerna som passerade under mitt hotellfönster halvfyra i morse bor på kyrkgatan! 


Kråk har kommit hem o med henne ett par störda katter. Tyra jamade högt innan hon fick komma ut ur boxen o Neo morrade, sur som fan när jag tog upp honom. Luna fräste åt allt som rörde sig, inklusive mig när de andra kom hem o invaderade hennes ensamma herre-på-täppanutrymme hon huserat i tre veckor. Voj Voj. Just nu är allt lugnt igen. Peppar, peppar. Får väl se om Luna flyttar in till Kråk igen nu när det sovs där inne. De här tre veckorna har hon alternerat mellan fåtöljer på dagtid med sällskap o klätterträdet när ingen varit hemma - o på nätterna. 

 

Av Kvasthilda - 24 maj 2015 09:00


Tema nr 164 Lapp på lapp

144/365


-.


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards