Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under maj 2015

Av Kvasthilda - 28 maj 2015 09:00


Tema nr 341 Vattenlek

148/365


Lekende barn i, nej jag menar vid fontänen.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 27 maj 2015 11:50


Lite Björn Skifs sådär på morronkvisten. Eller tja. Innan det här postas har klockan blivit mitt-å-dan redan. Glömde visst bort mig :)

En fin - om än något kylig - kväll gick över till regntunga skyar med surregn under morgonkulan. Smattrade på taket! 


Maken o Gunnar tog en tur in till Piteå för att "proviantera" för nåt bygge. Funderar på att åka en sväng själv. Hade velat gå på Rusta o Barnens Hus - fast det senare har ju bytt namn!) Billigare att stanna i stugan o mysa med en varm brasa. Måste bara få in lite ved.


O plocka fram Lapptoppen o fixa mina foton så jag kan läsa in dem hemna igen sen. De går ju att se i Utforskaren men fan inte i ACDSee o det är min livlina!!


Nå. Det är bara att sätta fart. Ska äta lite sushi till frunch tror jag.

Av Kvasthilda - 27 maj 2015 09:00


Tema nr 101 Gaddlös

147/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 26 maj 2015 23:26


Ha. For till stugan sent omsider. Var lite kaotiskt hemma i morse med klippning av Maken o med det barnbarn på besök. En oerhört irriterande dator, eller snarare ett kraschande program. Avinstallerade o tog in det igen men det funkade inte ändå. Måste tömma databas o ta bort allt som hör till det. Sheeit.
Gulliver tappade bort mammas bilnyckel. "Gjorde han inte alls det. Gömde den bara på ett bra ställe".
Hans mor hittade den - i min handväska....

Sen när ligger Ammarnäs nära Kiruna?? Snälla Christian...

Just nu sitter jag vid vår eldstad o zippar på ett glas vitt o ska strax krypa under täcket.

Sorkar flänger runt fötterna på mig! Det ÄR sorkår i år.

Av Kvasthilda - 26 maj 2015 09:00


Eget tema nr 22 Tre

146/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 25 maj 2015 09:12


O jag längtar till gröna träd o sommarvärme.

FAN vad Kiruna är tråkigt i maj.

Snart är vi inne i juni o det är inte tillstymmelse till sommar än.

Blä.


Av Kvasthilda - 25 maj 2015 09:06


Jävla katter. Ska det ta två veckor nu innan de börjar tolerera varann? Att de hatar varann är en sak men detta eviga fräsande går mig på nerverna. När de bor ihop brukar det funka någotsånär, även om de sällan väljer varandras sällskap. Nu. Not so much. Att de sen vill ligga på samma hylla i klätterträdet underlättar liksom inte. Fast Tyra hade flyttat ner ett steg såg jag. För mycket ickig Lunalukt på översta hyllan? Som när Luna "flyttade" in hos oss. Hon satt på undre hyllan o fräste åt den övre. Tyra sover ju jämt där. Sov. Nu vete sjutton. Luna har bott in sig däruppe. Dammsög det hela idag men det är lite svårt att nå högst upp. Det är katthår ö-v-e-r-a-l-l-t!! Tangentbordet är fullt av Lunadun. Hon smyger upp på skrivbordet på nätterna. Ser att det försvinner grejer emellanåt. Inget viktigt. Det är mest såna där ringar som ligger i CD-spindlarna för att hålla skivorna från botten o lock. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards