Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 juni 2015

Av Kvasthilda - 3 juni 2015 09:12


Har en vän, kompis, bekant eller hur man nu ser på det som har blivit träningsgalen. Läste nånstans om olika personligheter på Facebook och hur de delar sina statusar. Det finns en kategori som gärna och ofta delar med sig hur jävla duktiga de är när de tränar. Det är förbränning av X antal kalorier här, sjuttinutton kilometer löpning där o si o så många mil cykelträning, eller coreträning eller annan träning. Hur lång tid det tog. Hur långt det var. Hur mycket som förbrändes. Alla dessa appar som gladeligen delar med sig av all denna information och det är skärmbilder och autodelningar. "Dela detta på Facebook". Åsså detta evinnerliga taggande. Nåja, Instagram skulle inte vara mycket utan taggarna men jag tycker oftast det ser urfånigt ut. Jag har sagt det förr, o säger det igen. Varför är folk så beroende av gillaklickar? Gillar du mig så gillar jag dig? Klicka Gilla. Klicka klicka klicka. 

Jag har en annan kompis som också delar med sig av sina träningserfarenheter, men i det fallet är det inte samma galna kolla vad jag är bra-grej utan mer att männska'n talar om hur bra hen mår. Va?? Skrev jag hen?? Jodå. I det fallet är det en person jag bara känner online. Den första känner jag även privat. Kände. I det andra fallet handlar det om att må bra. I det första gjorde det det från början. Den hen skaffade sig en personlig tränare så blev det plötsligt mer professionell träning av det hela. Med jättemål. Båda hade siktet på stockholmsmaran och jag tror båda har gjort den. Den första med jätteskryt, den andra med mer, ja, jag klarade det! Den första har blivit en instajunkie som bara delar träningsbilder, den andra delar med sig av annat i livet också. Har inte hört något om jakt eller stugliv på länge, sedan träningsnojjan tog över Hen Nr 1. Hen Nr 2 har ett liv utanför kalorijakten, i dennes fall fortfarande med en kropp på nedgång - i kilo räknat. Den första har nått sin drömvikt men jagar nu andra mål. 

Ibland känner jag att det blir för mycket. Jag ÄR lat. O fet. Eller tjock. Äh. Fet. Fläckvis. Det är väl en fråga om var gränsen ligger. Jag har tjock benstomme... hahahahahhaaaa. Träning borde förekomma mer i mitt liv. Det är väl mest latmasken som står i vägen. "Jag behöver träningskläder" - var hittar men det i min storlek, Finns de på XXL? Där finns enligt uppgift ALLT. Var hittar jag skor att använda? VILKA skor ska man använda. Promenad på asfalt? Jogging på sågspån? Skogspromenader? Idag är det ju inte EN sko för allt, utan de är anpassade efter allt. Precis allt. Nä. Sätter mig nog o filosoferar en stund till. Först måste förkylningen bort. "Träna mer", säger Svågern som svaret på det. Jaha? Ska jag springa undan bacillerna? De kom den här gången från för närgången kontakt med Maken. Förra gången var det med barnbarnet. Finns inte ett träningspass i världen som kan undvika den typen av smitta. Om man inte tränar i stället för att träffa familjen. Då kanske det funkar. Men hur jävla kul är det? 



tweet



Av Kvasthilda - 3 juni 2015 09:00


Tema nr 280 Spegelblank

154/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards