Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 juni 2015

Av Kvasthilda - 11 juni 2015 13:36


...inget nytt. Bara moln. Gick förbi "min" leksaksaffär för att se om de fått in de nya dockorna än. De sa "tirsdag" men denna eller nästa visste de inte. Nu fick jag veta att det lika gärna kan komma in en fredag. Nåja. Inget nytt denna dag i alla fall. 

Handlade lite kläder åt Ollivander. Pigan söker lite häftiga kläder som finns på rean men de verkar slutsålda överallt. Batmanjacka o byxor, en 'skinn'jacka med eller utan huva o lite annat. Men inget i Gossebarnets storlek. 

O gav up o köpte mig en kinesisk soldat. Nåt ska man väl slösa skattepengarna på? Kanske en ny madrass till stugan i stället? *bah* Eller spara till löneglappet i juli? Augusti. *suck* Vet inte när man ser första riktiga lönen från ÄllKå. Får väl leva på brödsmulor hela augusti. O september. Första riktiga jobb-lönen kommer ju först i september. Månaden efter augusti som är min första arbetsmånad. O tretton dagars betald semester. Fan, man går i konkurs på det här. Inga barnbidrag att leva på. Om barnen kanske kunde ge ett bidrag i stället? Tänkte ev ta ett extraskift i helgen men det fanns inga traktamentsturer, så då får det vara. Hoppas att Kors-i-fAnders fixar ett par riktiga Narviksturer sista veckorna i stället. Byter ut skrutturerna jag har sista två veckorna. Han skulle i alla fall titta på det. 


Av Kvasthilda - 11 juni 2015 09:00


Tema nr 185 Lövsprickning

162/365


En hägg i vardande.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards