Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 14 juni 2015

Av Kvasthilda - 14 juni 2015 16:39


Söndag. Gårdagen var en underlig dag. Giftermål mellan prinsen o Sofie, numer prinsessa. De hittade flickan som försvann och Magnus Härenstam dog. Livet går som upp o ner. 

Vi grillade igår. Invigde nya grillen "på rikt". När jag kom ner häromdagen fick jag frågan "Är du hungrig?". Maken slängde ett bar burgare på grillen men den hade hunnit kallna för mycket så det blev att steka dem inomhus i stället. O det fick jag göra!! 

Igår grillade vi fläskfilé som åts till mandelpottigratäng med västerbottenost. O en del grönsallad. Föll i god jord! Alla blev proppmätta. Det var mest som tack för hjälpen med flytten av lillstugan (friggeboden) förra hösten. 

Idag har vi flyttat lite virke till nya uthuset/dasset, för att göra plats just för det. Det gamla ger vi bort till jaktkojan. 

Vi har även kluvit ved. Eller Maken har klyvt o jag har stuvat för torkning. 

O myggen har kommit. Fy fan. Blev myggbiten redan innan jag lämnade Kiruna men nu har jag fler bett. Kliar överallt! 

Maken packar just ihop. FIck lite ångest för jag glömde sladden till modemet hemma. Sonen kom ju upp när jag började packa o det blev lite stökigt med packandet. Nu har jag lånat Makens kabel till klösbrädan. Det är samma miniUSB. Tyvärr är det enda apparaten i huset som har en sån o jag åker hem i morgon. Strömmen håller några timmar. Får se om jag får igång internetdelningen på mobilen sen. Lite kasst med anslutningen i stugan men då Lapptoppen inte har något egen strömkälla när man drar ur strömkabeln, kan jag inte sitta nån annanstans. Nå, det blir vad det blir. 

O jag har smakat Jons fina Gin. Hernö Gin. Gott. Var visst Ginets dag igår. Många såna där bemärkelsedagar. 

Av Kvasthilda - 14 juni 2015 09:00


Tema nr 296 Strandpromenad

165/365


En bra plats för en söndagspromenad? 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards