Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 juni 2015

Av Kvasthilda - 15 juni 2015 23:49


Satte mig vid datorn när jag kom hem för jag missade ju hela det härliga prinskalaset i lördags. Såg Jag tager dig... osv o hörde folkets jubel när Sofia svarade JA men såg inte så mycket mer. Det är nio timmars sändningstid att ta igen. Jag har ju bara 178 dagar på mig! Det ligger kvar till den 10 december. Man hinner gotta ner sig med alla rosenarrangemangen många gånger till. Vilka fantastiska uppsättningar! O jag älskar färgerna. Maken for Dalarna runt för att hitta champagnefärgade rosor till mig vid ett tillfälle o Sofias alla olika trädgårdsrosor i gula, creme, aprikosa o rosa toner är sagolika! 

Men nu hägrar sängen o jag gottar ner mig i Makens sänghalva i stället. Min egen är inte bäddad. Drar ju med mig täcke med madrass o lakan o allt till stugan då sängarna där är så hemska. Sover i en gammal bäddsoffa där bäddmadrassen är för bred o halkar av... 

Borsta tänderna då kanske. G'Natt! 

Av Kvasthilda - 15 juni 2015 17:50


Åt upp resterna av det vi åt i lördags, packade ihop o begav mig hemåt efter lunchtid. Körde över Vistträsk. Grusvägen. Skitig bil. Den är ju fortfarande inte tvättad efter salasotet. Hemma i Kiruna. Isvindar. Fy fan! Var är sommaren?? Ska vi ha ännu en iskall Kirunafestival? Hoppas att det i alla fall blir fint väder o inte som när Lundell var här. Regn o rusk o kallt som fan. Bästa sommaren var när DiLeva stod på Kebnescenen, den som idag kallas LKAB-scenen. Allt ska ju sponsras. Northland Basket ska byta namn - till Rikshem?!???????? Hur fan kan ett basketlag heta Rikshem??? 

Nåja, tillbaks till Kiruna. Det var en fantastisk natt när allas vår Tomas sjöng. Solen lyste över honom och alla som såg hans uppträdande. Hoppas på en repris av det när vår andre Tomas äntrar scenen. Ledin. O Carola. 

Kliar som fan. Har sjuttinutton myggbett. Det finns inga mygg. Nä. Men de har bitit mig de där som inte finns. Bara för att der inte gillar Makens blodgrupp. De gillar blodgrupp 0. Bannade vampyrer. 

O jag vill åka härifrån igen! 


Sverige har utökats med två kungligheter de senaste dagarna! Först "Fröken Sofia Hellqvist" som blev prinsessa åt hela svenska folket i lördags - åsså 13.45 idag, när Madeleine nedkom med ett gossebarn. Hon såg sprängfylld ut på bröllopet! 3080 o 49. Vikt o längd. En liten skit. 


Av Kvasthilda - 15 juni 2015 09:00


Tema nr 137 Båthus

166/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards