Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 22 juni 2015

ut med en bang

Av Kvasthilda - 22 juni 2015 23:44


*arrrghgghhhhh* Gick ifrån Lapptoppen några minuter o skärmen dog. Kunde inte göra nåt annat än en norsk omstart. Kul när man skrivit nästan hela inlägget.... 


Anlände Narvik 20 min sent efter att ha passerat gränsen i någorlunda rätt tid. Ett långt möte. Som följdes av kass bromsgång. Så många, eller långa 40-nedsättningar. Svillerbyte. Sommarplågan. Men utan dem hade vi än värre plågor. 

 

Väl anlända till MTAS tog jag en prommis ut till stoppbockarna. Hade gett mig sjutton på att gå ut på den där äckliga stoppbocksbryggan. Vidrigt. Åsså blåste det på det. Man går på ett galler och håller man sig inte på tvärslåarna under, gungar det rejält i nätet. Finns inget att hålla sig i, utan man går bara mellan ett par räl. Utanför är det fritt fall. Satte mig ner o tog några bilder. Drog mig långsamt tillbaks till fast mark igen o pustade ut. Men... Skam den som ger sig. En vända till. Skakiga ben. Så jäkla läskigt! O dit ut gick fyra av mina kollegor när vi hade vår Dag-Arne-dag. SAMTIDIGT! Fy fan. 

 

Efter otaliga måsattacker på tillbakavägen (måsarna är värst, trutarna låter mest) tog jag mig till hotellet och fick först rum 401. Den stora dubbelsviten på översta planet. Så frågade Inger om jag kan sova mot gatan. Jooodå. Somnar jag så sover jag. Fick rum 305. -O vilket är det? Har aldrig sett det. -Sviten med öppen spis... Men jahaaa. 

O vilket rum. Egen liten balkong med bord och stolar, öppen spis, dubbelsäng, två soffor, ett gammalt skrivbord med lyxig stol till. Inget att klaga på. Slängde ut min lilla Beauty Box på balkongen. Inte ett helt fel rum att avsluta min vistelse i Vårt Andra Hem. Sista turen till Narvik före semestern o iomede övergången till ÄllKå. *snyft* 

Dagen till ära, serverades det korvsoppa i loungen. Eller ärtsoppa med korv o bacon o guvetvadmer. En sista korvsoppa. Vi satt tre lokisar i loungen o diskuterade allt möjligt. Kul att träffa andra. Vi pratade religion och olika former av kristendom. Laestadianer, Darwin, Mormoner o andra underligheter. Att du kommer till himlen om du bara ber Gud om botgörelse, vad otyg och vansinnesdåd du än gjort medan en ogift man/kvinna som aldrig gjort en fluga förnär men "lever i synd" kommer till helvetet. Anna hade en jobbarkompis som sa just det. Laestadianer. 


Hade tänkt ta en nattlig hamnprommis men ids inte. Har ställt klockan på ottan i stället o hoppas komma upp så ska jag ta en prommis då i stället. Har inte hemgång förrän Efter tre i morrn. 

I stället för kvällspromenaden petade jag i mig en glasslåda jordgubbar jag släpade med mig hemifrån och lyssnade till målarbilen som åkte förbi på gatan o pyste. Målade gula vägkantsränder. Nu ska jag försöka komma i säng så jag orkar upp i morron bitti. G'Natt! 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 29 mars 09:00


  Eget tema nr 15 Stup 89/366   Järnvägen ligger bokstavligen på bergets kant. Det stupar 300 meter ner mot fjorden på sina håll. "Men vi har i alla fall ett staket" är en stående kommentar.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~...

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards