Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 31 juli 2015

Av Kvasthilda - 31 juli 2015 22:58


En timme kvar av denna sista julidag anno tjugofemton. Har varit en fantastiskt lång dag. Skojig och oerhört jobbig samtidigt. Hämtade Dotra på jobbet för att ta hjälp av henne att hämta några paket. När det blir fler än två o i lite större storlek är det bättre att vara två. BR o TRU har ju haft superrea på EAH. Ever After High. Åsså kom ett Evitåg från Tyskland. O apropå det...! En kompis hjälpte mig få hem två av de där BRIO-loken. De fanns i England o jag var ju bara tvungen att fråga henne om hennes gubbe kunde hjälpa fixa. Nemas Problemas. YAY!


 

Fanns det ett enkelt sätt att multa dem utan dubbelhytter hade det också varit kanon. Det kräver dock ett visst mått av teknik då loken är fyraxliga... Har ju köpt två guldtåg. Bara 32 kvar då.... Hahhahahaaa. Nä, fyra vagnar kanske räcker? Eller om jag ska köpa ett par set till. Får se. Blir väl att köpa spår på IKEA för BRIOs är så jävla dyra. Beror lite på om de på nåt sätt är kompatibla med varann. Vore trist att göra en rundbana bara. Undrar var ungarnas BRIO-bana är? Hade ju ett gammalt ånglok. Klassikern. Minns inte om det var svart eller rödgrönt. 


Hur som haver. Som rubriken säger, är det en årsdag idag. Satt o kikade på 365orna o såg att ett av årets teman är just det. Årsdag. Svärmors födelsedag handlar det om idag. Sist jag träffade henne var på hennes 86-årsdag. Satt o spånade med Sonen o han kom fram till att det var åtta år sen deras farmor dog. Eftersom idag hade varit hennes 94e födelsedag, ger det 86. Åtta år sen?? Var har tiden tagit vägen? Minns att Elisabeth väntade sitt barn då. Hon som inga skulle ha. O jo, det stämmer nog att deras kläpp är kring åtta år. 


Grattis på födelsedagen Abori! 


Av Kvasthilda - 31 juli 2015 09:00


Eget tema nr 26 Juli

212/365


Julis näst sista dag och jag hade en sväng till Narvik på min första arbetsdag efter semestern. Favoritkurvorna får bli juli månads bild. Grönt o fint. Men låga moln. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards