Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av Kvasthilda - 27 augusti 2015 12:35


...Hej, jag --- jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen. Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig --- så kan jag skicka ett exempel på ämne och ersättning. Mvh, --- ... 

 

Ehhh. Nä. 

 

Av Kvasthilda - 27 augusti 2015 12:02


*bah* Försökte göra som avkommorna. Vrida mitt dygn lite. Min kropp fattar inte det. Kom hem sent inatt o tänkte att jag stannar uppe nån/några timmar till så blir morgondagens... eh -nattens skift inte så drygt - bara jag får sova längre idag. Jo, tjena. Den ekvationen gick inte ihop alls så nu är jag trött, har nackspärr o allmänt grusiga ögon - en väbehövlig dusch till trots. 

Varför blev det sent? Fastnade på målsnöret. Bokstavligen. Hade kunnat bli ännu mer påtagligt och bokstavligt om jag fortsatt förbi signalerna i snett höger, jag fick tillstånd att passera. Så kom det, -Du får under inga omständigheter fortsätta förbi signal ettsexett.... Satt en stund i avvaktan på hur länge åtgärdandet av vad som nu var galet, skulle ta i tid mätt... Tog en halvtimme eller mer, så kom det -Det är visst tre timmar, hämtar ni föraren vid grinden? - o du, vill du sitta kvar på loket tills det är klart eller vill du komma in?. Den frågan ställdes till min norska kollega som stod på startlinjen på väg hem... Blev sen redan innan då det var stopp ut i Råtsi - o stopp in på KIA. Ringde fjärren o frågade om hon visste att jag hade tomtåg. -NÄ, den biten har jag helt glömt -Ja, det är klart. Du skulle ju ställa in stolen först o främst efter semestern. Ett litet internt skämt med Fjtkl. Det var lite trångt på Sjöbangår'n så de bestämde gemensamt att släppa godståget före o det tog lite tid att, först vänta in det i Råtsi o sen vänta in förarbytet vid infarten. Hade jag haft ett lasttåg hade jag varit en mycket olycklig förare med örsprång o hörselskador. Lutningen där, är ingen lek. Visste inte att jag hade stopp förrän jag såg infarten till Råtsi, försignalen visade bara vänta kör... Där står man inte gärna med ett lastat tåg när det är dimmigt o vått på rälsen. Där står man inte gärna med ett lastat tåg en solig och varm sommardag heller. Fast just de har ju lyst med sin frånvaro denna sommar. Nå. Det var ju faktiskt fint under min första ledigvecka :) Så skönt att få pricka in exakt de enda dagarna på hela jävla "sommaren", då vädret visade sina allra bästa sidor. 

Nåväl. De hade bytt växel inne på området o vad som sen hände, fattade inte jag helt. Mötte en av InfraNord-killarna när jag klev ur loket o gick mot grinden för utlovad hämtning - o för att prata med Ole, som visade sig vara Stig. IN sa åt mig att hålla koll på var jag klev för det fanns nedhängande bärlinor... Kikade hur det såg ut ovanför mitt spår - det jag skulle komma in på. Jodå. Hade jag haft jäkligt bråttom o tagit ner bågarna på vägen in, kanske jag rullat förbi. Kanske. Men då farten är obefintlig hade det blivit tvärstopp o intrasslade strömavtagare på kuppen. Vet inte vad de hade gjort men nån hade dragit med sig bärlinan o de låg som en härva kring varann på "mitt" spår. Stämplade ut lite övertid. 

O satt sen o såg Rizzoli & Isles till ögona gick i kors. De har fortfarande inte rätat ut sig så de timmarna sömn jag drog in - eller UR vilokontot gjorde vare sig till eller från. Eller jo. Antagligen hjälpte de något. 

Nu. K A F F E! *morrn* 

Av Kvasthilda - 27 augusti 2015 09:00


Tema nr 273 Solros

239/365


Nåja... en solhatt i alla fall.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Solros

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards