Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under augusti 2015

Av Kvasthilda - 26 augusti 2015 09:00


Tema nr 246 Räkmacka

238/365


... eller åtminstone en bit räktårta.

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 25 augusti 2015 23:59


Det blev en stilla o lugn dag - i formen av arbetsbrist. Ett mess kom angående övertid o jag ringde. Upptatt upptatt upptatt - o likaså blev enda jobbet jag kunde ta. Så det blev ingen övertid. 


Har tillbringat en stund med Ollivander och hans mamma. Busunge. O han härmar allt man säger. Allt. Det gäller att tänka på vad man säger. 


Det har blivit en o annan tårtbit idag. Sonen bakade tårta för att ta med sig till jobbet idag och han lämnade lite hemma. De har stopp o det är lite mer folk där än vanligt så han ville passa på innan han slutar. Sista veckan nu. Trist. 

Kanske jag kan övertala honom att följa med ner till stugan nästa ledigvecka/eller gång jag åker ner då? Om han nu inte får en massa annat att göra. 

Ska ge honom jobb i helgen o hoppas att han inte måste ut till byn direkt. Eller vänta nu... Måste kolla schemat så jag faktiskt har tid. *bah* 


Nähä. Får se när man hittar den där tröttnerven nu då. Hopplöst att sova. 


Av Kvasthilda - 25 augusti 2015 13:30


Hmmm... Satt o åt en sen frukost, o kikade i Sonens Elloskatalog. Var länge sen jag botaniserade i kataloger märkte jag. Vaddå orderkatalog? De är långt från Åhlén o Åkerlunds gamla kataloger. Idag ser de ut som ett modemagasin med reportage och glassiga rubriker. Som en liten parentes kan man dessutom beställa kläderna direkt i stället för att leta upp butiken de kommer från - o som oftast inte finns på närmare håll än 140 mil. O skillnaden mot modemagasinen är att Ellos-"katalogen"s priser är humana. 


Av Kvasthilda - 25 augusti 2015 09:00


Tema nr 248 Sanddyner

237/365


-.





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 24 augusti 2015 22:49


Idag har varit en av de varmaste dagarna i år. I alla fall inne hos oss. I stugan har man haft dörren på vid gavel dagarna i ända o stugan i sig är sval o skön. Här kan man inte ha dörren öppen o knappt fönstren heller. Man måste tänka på vilken sida av huset man ställer upp. På solsidan blir det alldeles för varmt. O Kläppen har bakat tårta sen han kom hem. UGNEN..... *yech* 


Har spenderat lite tid med barnbarnet idag också. Han blev rädd för gammelfarbror. Tyckte han var läskig. Sen satt han hos mommo o såg "babbana" i mobilen. 


Körde hem dem o fick bilen full av knott de sekunder det tog att kliva ur, släppa ut dem, stoppa in kattmaten o sätta sig själv i bilen igen. Fan vad knott det är!!! Minns när Junior var liten o satt ute o blev så biten. Vi räknade till över tjugo bett - bakom ETT öra. Stackarn. Nä, håll dem inomhus. Vad fasen ska de ut o göra i det läget?? 


Dagen började dock i jobbets tecken. Järnvägen må stå stilla idag men vilken dag passar bättre för en AP-träff då? En stor del av styrkan kom idag. O det trots att många var på kalas igår kväll. Jag kom ju så sent att jag inte iddes fara dit. Hade varit skoj. 


Kattorna morrar åt varann. Allt är tillbaks i vardagen igen då. 


Av Kvasthilda - 24 augusti 2015 09:00


Tema nr 275 Sommaridyll

236/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 23 augusti 2015 10:47


En av grannarna kom förbi igår o undrade om nån sett nan bjärn. Han hade varit o promenerat efter Ryggen och sett blåbärsspillning en bit bort - o hitanför sista stugan.... Leif for med honom dit o konstaterade att jodå. En björn hade passerat o lämnat visitkort. Voj... 

Av Kvasthilda - 23 augusti 2015 09:00


Tema nr 351 Älvstrand

235/365


-.


 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards