Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 september 2015

Av Kvasthilda - 11 september 2015 16:24


En mellandag i skogen. De kom hem utan älg i sikte idag igen. En fantastisk dag har det varit - och är ännu. Solen skiner från klarblå himmel. På sjön har lommen farit fram o tillbaks hela dagen. En flock "vanlig" lom och några storlommar. De mindre låter som en flock skogshöns. Ripor... De har simmat o flugit. Dykt ner på ett ställe för att fiska o kommit upp i samlad tropp på ett helt annat - eller spritts för vinden, eller vågorna under vattnet o hamnat på helt olika platser. De är fascinerande att studera. 

Mia har åkt hem. Eller snarare, Maken har skjutsat henne till flyget i Luleå. Hon bokade ju om hemresan när inte Carina kunde vara med, annars hade hon stannat till söndag. För min del hade hon gärna fått vara kvar. 

Får se om Maken kommer tillbaks med en säng. Han har hittat en träsäng med utdragbar underslaf som ska stå där jag sover.  Soffan ska ut i lillstugan. Hur fan den då ska rymmas när vi har barnsängen där. Nu blir det trångt o jäkligt igen. Åsså har han hämtat ett kylskåp åt Svågern. 

Nä. Fundera på middag kanske. Vi har ju ätit med jaktlaget två kvällar nu. Rökt röding och grillad älgfilé. Man äter gott på Ryggen, det är då säkert. Kanske ska steka upp de där paltarna jag köpte häromdagen. Eller om Maken gör blodplättar när han kommer tillbaks. Om blodet alls är ätbart längre. 

Nå... Får se. 

Av Kvasthilda - 11 september 2015 09:00


Tema nr 289 Stark

254/365


Dra, dra du gamla oxe, det bästa du förmår.... *Stark som en oxe*. Mariestad har återupptagit tillverkningen av sin Old OX. O den är stark... Vet inte om jag gillar den speciellt mycket. Jag är mer för Ale. Men den funkar i alla fall...

O nä.... Det är inte ett fotomontage. Himlen var så där galet rosa. Det är fotat med blixt för att burken skulle synas. 





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards