Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 september 2015

-

Av Kvasthilda - 15 september 2015 20:15


Bah. Ökentrött.


Av Kvasthilda - 15 september 2015 09:00


Tema nr 93 Fönsterbord

258/365


I en gammal restaurangvagn.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

uff

Av Kvasthilda - 15 september 2015 08:25


Uff.... Snorar. Har ont i ansiktet. Där på kinden, där man brukar få ont när man har bihåleinflammation. Känns som ett blåmärke. Kanske ska titta i spegeln o se om jag HAR ett blåmärke där? Har ju ränt under kvistar o grenar några dagvar. Vaknade före fan idag för att Maken ränt ut o in i rummet där jag sover. Ja, vi sover i olika rum just för att han är uppe före ottan o jag är en drönare som gärna drar mig lite längre. Varenda morgon brukar han dock komma in o säga hej då, innan han drar till skogen. Den här morgonen har sett lite annorlunda ut, då de gjort nån form av joint efforts o städat undan skrot o skräp o tömt dass o annat. Åsså har han gått in o ut ur "mitt" rum för att hämta, än det ena, än det andra. Prassel med plast. Batterier antagligen. Till slut gav jag upp o klev upp, men önskar att jag legat kvar. Blir nog fan en sjukskrivning. Stannar hellre här o blir ompsysslad av Maken (jo, tjena) än att jag ger mig ut o kör bil i fem timmar, för att knappt få sova inatt. 

Känns sådär. Jag gillar inte att sjukskriva mig. Man sätter nån annan i rävsaxen. Nåja, de har ju personal i alla fall. Drar mig bara in i det sista jämt - ifall jag känner mig bättre när det närmar sig. Det värsta är väl att det inte finns så mycket ajajont-piller här. Får ta mig till byabutiken o köpa för dyra pengar. Närmaste apotek är väl i Älvsbyn eller Piteå. Nä. Älvsbyn är nog närmast. Äh. Hugget som stucket. Piteå-Älvsbyn-Arvidsjaur. Billigare ändå i butiken, fast de är svindyra där. Man slipper ju resan.... 

Nähä. Koka kaffe då - o se om det smakar nåt. Eller kanske ska ta en kopp te i stället? Morr'n. 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards