Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under september 2015

Av Kvasthilda - 10 september 2015 14:45


Galet vackert norrsken inatt! Satt uppe till halvelva ungefär, innan jag bestämde mig för att knyta mig. Ett besök på dass först, förstås o gaddborstning. Efter besöket på torrdasset såg jag att det anades grönt på himlen. För att vänta ut ytterligare tid, tittade jag färdigt på ett teveavsnitt av NCIS New Orleans. Gick ut o kikade o bsaske mig. Grönt o vitt o lila i stora kaskader. Gick till Peders Bodega för att få bättre bilder. Fotade ju ut mot norra sjösidan men har för dålig himmel kring stugan (för mycket träd). Från Peders veranda blev det kanoners! Kom ihåg att Mia ville ha väckning så jag gick tillbaks o knackade på hos henne o hon blev superglad. O vilket norrsken! Det svajade o böljade över himlen. Fantastiskt! O allt före midnatt! Sista bilderna tog jag 0005 inatt. 

Som vanligt är det frihandsfoton utan någon som helst känsla för skärpa.... 





Av Kvasthilda - 10 september 2015 09:00


Eget tema nr 34 Vapendragare

253/365


Maken kommer med kompisen Ibra genom skogen efter väl förrättat värv. En kalv har han skällt upp. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 9 september 2015 20:51


Denna dagen slutar med en rosa himmel ovanför eldstaden. Fantastiskt vackert. Inte en älg i sikte för laget men en fantastisk kväll med god mat o dryck. Rökt röding med kokt mandelpotatis och tunnbröd. Polarisbrödet tog slut o vi tog fram Kågekakan Svågern lämnade. Föll i god jord! 


Av Kvasthilda - 9 september 2015 09:00


Tema nr 127 I skogen

252/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 8 september 2015 21:15


Jaha. Det blev ingen älg idag. Det enda vi såg till som liknade älg, var de älgskallar vi hade i kastrullen, pastakastrullen. IKEAs älgskallar. Eller Pastaälgar. De som tydligen återkallats för snart ett år sen,  för att de kan innehålla soja o det står inte på förpackningen. Vi har ätit älgfärs med murklor och röksvamp till nämnda skallar. Föll i god jord hos Madam Mia. 

Får se om det blir något norrsken inatt. Igår kväll/natt var det o om man får tro norrskensverige på facebok har det varit ett enormt norrsken natten till idag. Se där. Jag gav upp för tidigt. Mia vill att jag väcker henne om det blri norrsken... Jaja. Är jag bara vaken så. Om gårdagen är nån indikation är halvelva, eller halvett inget bra klockslag. Man måste vaka ut lite längre o dra sig till ettsnåret. Eller senare. 


Av Kvasthilda - 8 september 2015 09:00


Tema nr 266 Släp

251/365


Släpet lastas med fyrhjulingen och en släde för att hämta hem årets första älg. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 7 september 2015 11:16


Vaknade i ottan - min tid, Då var Maken o Mia redan ute i älgskogen sen en dryg timme. Mobilen ringde efter en kvart. --Klä på dig får du följa med, vi har skjutit en tjur o en kalv. Tjuren ligger i ett dike intill vägen så du behöver inte gå så långt.... O när vi for, åkte vi till kalven.... Kontraordern kom emellan hans samtal till mig o det de hämtade upp släpet, fyrhjuling o undertecknad. O där var det grönjävulskt snårigt o eländigt. Jag gick femtio meter in i skogen o bestämde mig att vända. Mina korta trädgårdsstövlar klarar inte för mycket skogsvandring...  Givetvis har jag inte med mig mina stövlar. Den här gången heller.... Gubben o Mia kom tillbaks med Ibra i snöre o de andra släpade kalven på släden. Drog den för hand. För snårigt för fyrisen. Bökigt o stökigt o grabbarna sa -Jag skjuter aldrig en älg i skogen igen... Nähä. Storstadsjakt? 

Av Kvasthilda - 7 september 2015 09:00


Tema nr 287 Stairway to heaven

250/365


 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards