Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2015

skarvar

Av Kvasthilda - 20 oktober 2015 10:37


Ahh... En 365a kvar igen... Måster vada in i arkiven o se vad jag kan hitta. Vet att jag fotat massor - o säkert jobbat med en del som har tänkt bli fototeman men var jag gjort av dem då. De jag tagit har drunknat bland alla andra foton o de jag redan fixat o trixat med ligger i nån backupmapp nånstans. Har en majblomma vet jag. Har köpt en enkomt för att fota det temat! Fast jag valde en majblomma från mitt födelseår :) 


Har fått "sova" hela natten. Vaknade sådär lagom 24 timmar innan jag får gå o lägga mig nästa gång. Hoppas få mig nån timme i eftermiddag. Ska höra om jag kan ta en bulle till byn o sova i en riktig säng också. Tror vi får det. 


Fryser. Måste tända lite värmeljus! Varför är det så jävla kallt? Blir alltid såhär när vi går från en årstid till en annan. Kanske byatermostaten är nerställd. Gillar bara inte att Maken inte är inblandad i det hela längre. Vill som inte ringa "de andra". I det fallet är jag min mamma. Nej. Vill INTE. 


Vad jag vill, är att åka ner till stugan o koja in mig där. Det är vad jag vill. Som strutsen. Stoppa huv'et i sanden o slippa synas. Inte ens jobbet ser jag fram emot längre. Avskyr att bli så här låg. Har varit det i flera dagar o det är ingen angenäm känsla. 


I helgen går vi tillbaks till normaltid igen. Fast normaltid. Det verkar som om sommartiden är det normala. Den är ju längre, eller hur? Jag jobbar i helgen. Undrar om jag jobbar den natten. Så lagom jävla kul när man nu ska stämpla ut också. Blir ÄNNU en timme att sitta o rulla tummar. Har inte ens tänkt på att kolla det där. Ah. 


O var är min rosa sexa?? 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Av Kvasthilda - Söndag 14 april 09:00


  Tema nr 350 Vårvinterljus 105/366   Och ett jaktplan passerade på realtivt låg höjd. Lite svårt att se det mot vårsolens sken, men det är där, lite nedanför solens vita ljus.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards