Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under november 2015

Av Kvasthilda - 19 november 2015 08:45


Fy fan för dessa jävla skift. Hade cirkus tre timmar på mig att somna, vakna, klä på mig o ta mig tillbaks till terminalen för att köra hem inatt. Har inte sovit många minuter av de där tre timmarna. Kanske det blev en timmes sammanhängande sömn. En o en halv. Annars är det mest snurr o värmeslag. 408. Det rummet går ju inte att sova i, om det inte spöregnar ute. På tre timmar hinner man inte få ner tempen i de alltid övervarma hotellrummen. Nä. Blev ingen hit den här gången. Avskyr rummen på plan 4, om det inte är stora sviten. 

Tog oss hem i alla fall o anlände som vanligt över en timme tidigt. O detta trots en viss maskning. O ett möte i Björkliden med 9171. Dvs Northland. Som inte ens går. O inte ens möte, utan förbigång... Korkade CATO - o ännu mer korkade Fjtkl. Jag tänkte att de hade nåt annat jag skulle möta så jag körde in på sidan o parkerade före signalen, den röda. Tog fram boken o satte mig tillrätta för några minuters väntande. Så var signalen plötsligt grön igen. Inget möte. Puckon. 

O Ajax var på osedvanligt gott humör idag. En god morgon. 

Nu väntar en dag i koma. Sova? Inte sova? Gubben kommer snart hem för lunch. Kanske jag kryper under täcket före det så han får smyga in o ta det lugnt. 

Ska se vad NLL säger bara. Eller kanske läsa det sen man sovit en stund? Antagligen provsvaren på mammografin. 

Nå. Kopiera in lite bilder o ta det lugnt i alla fall. Go'Morron Norrbotten! 

Av Kvasthilda - 19 november 2015 06:10


Spännande dag idag. Det är Internationella Mansdagen - och för att förstärka den biten är det även Toalettens dag och Filosofins dag. Ja, de sitter ju ofta på muggen o filosoferar, de där gubbarna. 

Av Kvasthilda - 18 november 2015 12:33


Uff, Man ska aldrig tro att man får sova när man behöver o vill. Aldrig. Ska jobba till åtta i morron bitti o är så jäkla slut i skallen nu. Tyvärr ska jag köra hem tåget inatt. Passar upp o kör hem. Do NOT like. 

Blev väckt av fyra klampande fötter o köksslammer. Diska gärna gårdagens gryta om du prompt måste men SLAMRA INTE!!!!!!!!!!!!! Annars har jag haft hela dagen o eftermiddagen på mig att göra det. Men men. Ska man he EN platta på spisen måste man röja hela köket först. Det är som vår träslöjdslärare - "Flytta er, jag behöver svängrum" sa han o vevade en skruvmejsel i en halvcirkel runt sig. Koka pastan. Hur svårt kan det va'?? 


Av Kvasthilda - 18 november 2015 09:00


Tema nr 281 Speja

322/365


-.





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 17 november 2015 11:37


Usch vad trist. Våra träd decimeras. Ett av träden delades längs stammen när snön tyngde ner den. Den hade två stammar. Den ena stammen ligger nu i bitar på backen. Inatt har det blåst lite och tyngden har än en gång delat på samma träd. En stor o tjock gren hänger ner i en tunn skärva. Maken ska ta ner den. Det trädet är ett av våra fågelmatarträd, och det jag försökte fotade i våras för att följa dess lövning, men jobbet gjorde ju att jag inte fick alla bilder jag velat ha. O det står intill den plats jag brukar ha bilen vintertid, när man måste flytta den för snöröjningen... Maken har parkerat sin bil bakom "min plats" och borde klara sig om träden inte klarar tyngden tills han kan ta ner den. Som vanligt när han är hemma får han spatt o spader över allt o ingenting. "Måste ju göra allting när man kommer hem för ingen annan gör ju nåt" "Ja, men vem fan ska ta ner trädet då, om inte du gör det? Har du tänkt att jag ska ta ner det?" Tagga ner lite. 


Av Kvasthilda - 17 november 2015 09:00


Tema nr 75 Fluffig

321/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 16 november 2015 20:01


Himmel vilket vinterlandskap vi bor i. Har varit till norska kusten "en sväng" idag och såg att det är vitt i mark och träd upp till Bergfors. Tunga träd. Som jag sa häromdagen, vi har flera som gått av i vårt kvarter och överallt hänger björkarna med huvudena, tunga av frostig snö. Vid Torneträsk är det bara frost i träden.

Tog en promenad till hotellet för att lämna ljusen till Inger. Givetvis var de inte där, men träffade André o lämnade paketet på deras fikabord i köket med en fult skriven lapp. Finns inga garantier att Inger kan läsa mina kråkfötter. Hoppas hon blir nöjd. Vet inte när jag träffar dem. Eventuellt jobbar de på fredag när jag komer dit. Om nu tåget går... Har ingen mer 9910 före jul så det vete fan vad som händer med mitt decembertema. Vet inte om ljuset räcker på 14. November har jag fixat idag. Hoppas jag. Har lekt lite med ljusinställningarna o jag hoppas det inte blev för överexponerat pga detta.

Hade sällskap av norrskenet på hemvägen. En bit i alla fall. Närmare sta'n blev det molnigt.

Frostigt landskap, Ful Gul Färg, mina lok o vagnar sådär lite från ovan, hemma - frost!


Junior ringde, han hade pratat med sin moster o var lite låg. Han hade tänkt ta Lindblomman med sig ner till Dalarna o stöpa lite ljus när hans moster meddelade honom att det var fullt i gruppen. Eftersom SysterYster inte fick full grupp på egen hand sa hon till Renee att hon kunde fylla upp med andra om hon så önskade. Det gjorde hon, med en extra tillome. En för mycket. Typiskt. De två platserna som inte var kvar i min systers grupp hade ju räckt till Kläppen o Flickvännen. Hon behöver åtta för att ha en egen grupp men de blev bara sex kvar - inan Sonen sa att han ville vara med. Tyyypiskt! Jag kan ju bara svara för mig själv o jag jobbar den helgen de ska stöpa ljus i år. Får se om vi kan vara mer på framöver. Måste koordinera det där med mina lediga helger o helst en ledigvecka. Det värsta är ju att man alltid åker hem på sönda'n o stöper ljusen på lörda'n. "den andra helgen" jobbar jag ju! Hade varit bra om vi kunde ha en fredag men om andra ska vara med är det ju bara helgerna som fungerar.

20.09 Det betyder 39 minuter kvar. *bah*

Av Kvasthilda - 16 november 2015 09:00


Tema nr 136 Insikt

320/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards